• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401110503868
  • منبع : نمایندگی مازندران

به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد حماسه ششم بهمن آمل؛

"زنگ حماسه" در مدارس مازندران نواخته شد

"زنگ حماسه" در مدارس مازندران نواخته شد

ایسنا/مازندران به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد حماسه مردمی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل، "زنگ حماسه" به یاد ۴۱ شهید تاریخی به صورت همزمان در مدارس مازندران نواخته شد.

امام جمعه آمل امروز در آئین نواخته شدن زنگ حماسه که به صورت نمادین در دبستان پسرانه شاهد به صدا درآمد، با تجلیل از مقام شامخ شهدای ششم بهمن، گفت: این حماسه که با جانفشانی‌های مردم در حفظ انقلاب اسلامی شکل گرفت همانند دیگر حماسه آفرینی‌های مردم هوشیار، آگاه و همیشه در صحنه ایران، سرمایه‌ای بزرگ برای محسوب و همیشه‌ی تاریخ، ماندگار خواهد ماند.

حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان، افزود: خاطره ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل را در حالی امروز گرامی می‌داریم که گام‌های بلندمان در عرصه توسعه، مدیون انسان‌های وارسته‌ای است که خاطره حضور شکوه‌مندشان، همچون چراغی برای آینده‌ای روشن است.

وی ادامه داد: در عظمت این حماسه بزرگ و تاریخی، همین بس که حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در وصیت نامه سیاسی- الهیِ خود، از این حماسه یاد کردند.

رئیس آموزش و پرورش آمل نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه حماسه ششم بهمن، حماسه حضور مردم آگاه و همراه این سرزمین برای صیانت از نظام اسلامی بود، گفت: این آگاهی مردمی برای همیشه در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ماندگار است.

حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم‌زاده، با بیان اینکه نسل جوان ما باید این خاطره‌ها را درست بشناسند، افزود: نسل جوان باید این حماسه را به خوبی تحلیل کند و آن را چراغ راه آینده خود قرار دهد.

وی به اهمیت حماسه ششم بهمن آمل و ذکر آن در وصیت نامه سیاسی امام راحل اشاره کرد و گفت: شهر هزار سنگر آمل، این حماسه را برای همیشه به یادگار گذاشت.

در سحرگاه ششم بهمن ماه سال ۱۳۶۰ عده‌ای منافق و مائوئیست از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل قصد تصرف این شهر و براندازی نظام را داشتند که مردم آمل در کمتر از یک روز با ایستادگی و مقاومت خود به این غائله پایان دادند.در آن واقعه ۴۱ نفر شهید و بیش از ده‌ها نفر  مجروح شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha