• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401110503532
  • خبرنگار : 50201

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران اعلام کرد

اجرای طرح هادی در ۱۲۰۰ روستای مازندران

اجرای طرح هادی در ۱۲۰۰ روستای مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: تاکنون تنها در ۱۲۰۰ روستای مازندران یعنی کمتر از ۵۰ درصد طرح هادی در فاز یک و دو اجرا شده است.

علی‌اصغر آسمانی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در استان مازندران سه هزارو۶۷۱ روستا وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد دوهزار و ۴۶۵ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وی با اعلام اینکه برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار مازندران طرح هادی تهیه شده است، افزود: بسیاری از این روستاها بیش از ۱۰ سال طرح هادی اجرا و بازنگری دوباره هم شده است، تعدادی نیز منتظر بازنگری هستند.

وی کمبود اعتبارات را دلیل اصلی برای بازنگری نشدن طرح هادی روستاها دانست و یادآور شد: هر ساله از محل اعتبارات استانی و ملی، بخشی برای بازنگری روستاهایی که دچار مشکلات بیشتری هستند گذاشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران تصریح کرد: تاکنون تنها در ۱۲۰۰ روستای مازندران فاز یک و دو طرح هادی اجرا شده است یعنی کمتر از ۵۰ درصد روستاهای استان را شامل می‌شود که این موضوع به دلیل کمبود اعتبارات است.

آسمانی مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر شاخص اجرای طرح هادی در سطح کشور حدود ۵۲ درصد است، گفت: در حالی‌که این شاخص در استان مازندران ۴۷ درصد است که حتی از میانگین کشور نیز پایین‌تر قرار دارد.

توزیع قیر رایگان

وی با بیان اینکه به شوراها و دهیاری‌ها اعلام کردیم هرجا که زیرسازی آسفالت انجام شود بنیاد مسکن قیر رایگان در اختیار آن‌ها می‌گذارد، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون با مشارکت دهیاری، شورا و اهالی روستا آسفالت این مناطق در حال اجرا است.

آسمانی مقدم با اظهار اینکه در مجموع از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ تنها ۹۴ کیلومتر آسفالت انجام شد در صورتی که از سال گذشته تا کنون حدود ۲۲۳ کیلومتر آسفالت مناطق روستایی انجام شده است، گفت: این موضوع نشان دهنده مشارکت مردم و توجه دولت به رفاه روستاها است.

این مسئول یادآور شد: امسال هم برای آسفالت روستاها طرح مشارکت رقابتی ایجاد شده است، هر روستایی که برای زیرسازی آسفالت مشارکت داشته باشد قیر رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد و این امتیاز تنها تا پایان امسال است و این امکان وجود دارد که بنا به دلایلی این سهیمه از بین برود.

آسمانی مقدم افزود: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان قیر رایگان برای مازندران به صورت ملی تهیه شد و چنانچه روستاهایی مشارکت کنند قیر  برای آنها تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha