• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401110403418
  • خبرنگار : 50136

عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی آغاز شد

عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی آغاز شد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق دستور استاندار برای استفاده از همه ظرفیت‌ها جهت آواربرداری از مناطق زلزله زده، این عملیات با محوریت شهر فیرورق و برخی روستاها در کمتر از یک هفته پس از وقوع زمین لرزه، آغاز شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، یاسر رهبردین افزود: در این عملیات از ماشین آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی استفاده می‌شود و نهادهای مختلفی از جمله بنیاد مسکن، راهداری، راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و شهرداری‌های استان در این خصوص مشارکت و همکاری‌های لازم را با ستاد بازسازی دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، شرکت‌های خدمات رسان با قطع خدماتی نظیر برق، گاز و آب منازل احداثی و ۳۰ گروه جهادی به همراه بسیج سازندگی در این عملیات به ویژه تخلیه اثاثیه منازل و گشایش معابر همکاری دارند تا با سرعت بیشتری شاهد آواربرداری از این مناطق باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بر اثر زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ۲۸ دی ماه در منطقه فیرورق خوی، ۳۷۰ واحد باید تخریب و مجددا احداث شود و سه هزار و ۶۰۰ واحد هم نیازمند تعمیر هستند که امیدواریم با همراهی همه نهادها، روند بازسازی آنها نظیر روستاهای زلزله زده بخش مرکزی خوی به سرعت اجرایی شود.

رهبردین اظهار کرد: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نگهداری دام باید در روستاهای مناطق زلزله زده نیز باید ابتدا بطور کامل آواربرداری شده و سپس از نو احداث شود که این کار نیز شروع شده است.

وی با اشاره به تجربه موفق در بازسازی مناطق زلزله زده مهر ماه شهرستان خوی گفت: در مرحله نخست، آواربرداری در شهر فیرورق خوی و روستاهای بدلان و وار انجام می‌شود و پس از آن در روستاهای دیگر این کار ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: با دستور استاندار محترم آذربایجان غربی تعدادی از مدیران ستادی استانداری نیز در مناطق زلزله زده خوی حضور دارند تا در صورت مشکل،  هماهنگی های لازم را انجام دهند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha