محمد اسدیان در گفتوگو با ایسنا با اشاره به اینکه به تازگی شاهد تست گرم دو ایستگاه ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی از خط دو قطار شهری در کنار اصحاب رسانه بودیم، اظهار کرد: با ایجاد کارگروه راهبری مترو در شورای ششم، روند تکمیل این پروژه تسریع شد.
وی با بیان اینکه امروز هزینه تکمیل هر کیلومتر از مترو حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، توضیح داد: سالانه ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان برای قطار شهری هزینه میشود و بدیهی است با این روند افزایشی تورم، برای تکمیل ادامه پروژه به تزریق منابع بیشتر نیاز است که در این خصوص دولت باید حمایت کند.
وی توضیح داد: شاید بهره برداری از ایستگاه ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی نقش چندانی در حل مشکل ترافیک کرج نداشته باشد و مسافران بتوانند با تاکسی به راحتی در این مسیر تردد داشته باشند ولی هدف اصلی جلب حمایت برای افتتاح خط شهید سلطانی است که تا کنون هم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این مسئول ابراز کرد: برنامه ریزی شده تا سال آینده اعتبار خوبی برای تکمیل ایستگاه شهید سلطانی تخصیص یابد تا بتوانیم تا پایان دوره ششم این یادگاری را برای شهروندان باقی بگذاریم.
عضو شورای شهر گفت: در ایستگاه شهید سلطانی روش خاک برداری متفاوت بود و همین باعث شد زمان بهره برداری تا حد زیادی تسریع شود.
اسدیان تاکید کرد: در مطالعات اولیه جهت راه اندازی این دو ایستگاه ظرفیت جابه جایی ۳۳ هزار مسافر در روز لحاظ شده بود ولی با تغییرات به وجود آمده در خطوط به ۱۸ هزار نفر رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه راه اندازی مترو یکی از مولفههای اصلی توسعه شهری است، افزود: باید برای راه اندازی ایستگاههای بعدی مطالعات ارزش با جدیت بیشتری انجام شود تا هزینه به شهر و شهروندان تحمیل نشود.
انتهای پیام
نظرات