• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401110402914
  • خبرنگار : 30188

با میوه طلای تابستانی بیشتر آشنا شوید

با میوه طلای تابستانی بیشتر آشنا شوید

یکی از پردرآمدترین کسب وکارها در زمینه باغداری، احداث باغ زردآلو می‌باشد؛ چرا که توان مقابله با سرمای بهاره و زمستان‌های سرد این نهال بسیار بالاست و همچنین عمر مفید بیشتری نسبت به سایر ارقام مشابه را دارد. این رقم امکان رشد و پرورش یافتن در اکثر نقاط کشور را داراست.

به گزارش ایسنا به نقل از رویال نهال، چنانچه اقدام به احداث باغ زردآلو نمایید بازار فروش میوه آن فوق‌العاده داغ است، زردآلو از جمله میوه‌های تابستانی است که از اواخر بهار وارد بازار شده و تا شهریورماه بازار فروش آن ادامه دارد، در حالت کلی عمر مفید و اقتصادی زردآلو نسبت به سایر آلوها بیشتر است و تراکم بالایی نیز در هکتار دارد.

از جمله نهال‌هایی که در شمال و غرب کشور ما توانسته است جایگاه ویژه‌ای پیدا کند نهال زردآلو است، چرا که نهال زردآلو مقاومت فوق‌العاده بالایی نسبت به سرما دارد حتی این نهال تا دمای 20- را نیز می‌تواند تحمل کند، لذا علاوه بر سرمای بهاره، سرمای یخبندان را تاب می‌آورد و به هیچ عنوان دچار یخ‌زدگی نمی‌شود، اگر خواهان نتیجه مطلوب از احداث باغ زردآلو هستید قبل از احداث باغ زردآلو بهتر است اقلام مناسب و سازگار با اقلیم منطقه خود را مورد بررسی قرار دهید و با انتخاب رقم سازگار آینده سرمایه‌گذاری خود را تضمین کنید، چنانچه پرورش نهال زردآلو را با برنامه‌ریزی دقیق و کاملاً اصولی پیش ببرید بسیار پرسود خواهد بود، پرورش اصولی نهال زردآلو عبارت است از: انتخاب نهال مناسب و سازگار با شرایط اقلیمی، خاک مناسب، آبیاری به موقع و دقیق، کودهی اصولی، هرس مناسب و در یک کلام رسیدگی صحیح و منظم.

ویژگی نهال زردآلو:

نیاز سرمایی درخت زردآلو بین 400 تا 900 ساعت است لذا در مناطق نیمه سردسیر و سردسیر حتی نیمه گرمسیر و معتدل قابل کشت است، از جمله بارزترین ویژگی‌های نهال زردآلو می‌توان به این نکته اشاره کرد که این رقم در خاک‌های نیمه شور نیز قابلیت رشد و باردهی را دارد لذا بهترین خاک برای رشد ریشه‌های نهال، خاک سبکی است که زه‌کشی مناسبی را دارا باشد.

نیاز آبی نهال زردآلو در هر هفته بین 40 تا 50 لیتر است و از افراط و تفریط در آبیاری پرهیز نمایید. با توجه به اصلاح شده و پاکوتاه بودن رقم زردآلو فاصله کاشت 4 در 4 و در هکتار حدود 625 نهال زردآلو می‌توان کاشت.

با میوه طلای تابستانی بیشتر آشنا شوید

زردآلو عسگرآباد:

 بهترین زردآلو برای صادرات رقم زردآلو عسگرآباد می‌باشد که بسیار رقم تجاری، اقتصادی و پربار به حساب می‌آید، میوه این رقم از کیفیت بالایی برخوردار است که آن را تبدیل به اولویت کاشت کرده است، منشاء این نهال ایران بوده و دومین محصول صادراتی کشورمان به حساب می‌آید.

محصول این رقم برای خشکباری و تازه‌خوری کاربرد دارد، میوه زردآلو عسگرآباد شکل گردی داشته و رنگ آن زرد مایل به نارنجی است، هر درخت بالغ حدود 150 کیلو باردهی داشته که این رقم حدود دو برابر سایر ارقام معمولی است، برای باردهی نیاز به گرده دارد لذا از رقم شکرپاره به عنوان گرده‌ افشان آن می‌توان استفاده کرد، پایه این رقم به دلیل پایه تلخ بودن مقاومت خوبی در برابر شوری خاک، بیماری، آفات وکم‌آبی دارد.

زردآلو نصیری:

این رقم سازگاری خوبی با شرایط آب و هوایی مختلف دارد، میوه بسیار گوشتی با رنگ و طعمی فوق‌العاده را دارد، از محبوب‌ترین گونه‌های زردآلو محسوب می‌شود، باردهی این رقم بین 50 تا 80 کیلو برای هر درخت است، عمراً اقتصادی زردآلو نصیری 35 تا 45 سال بوده و در تمام عمر خود محصول با کیفیتی دارد.

ارتفاع این رقم 5/4 تا 5 متر و فاصله مناسب کاشت آن 4 در 4 می‌باشد.

زردآلو قرمز:

خاص‌ترین زرد آلو، زردآلوی قرمز است که به دلیل باردهی و کیفیت بالا در بین باغداران کاشت آن رواج یافته است، این رقم مقاومت خوبی در برابر سرما دارد و در شرایط آب و هوایی بسیار گرم و سرد آسیبی به آن وارد نمی‌شود، بسیار بازارپسند با عمر اقتصادی و عملکرد بالا می‌باشد، باردهی هر درخت بین 50 تا 80 کیلو و ارتفاع آن حدود 5 متر با عمر اقتصادی 40 سال می‌باشد.

زردآلو شاهرودی:

این رقم بومی ایران بوده و از سال دوم کشت باردهی را آغاز می‌کند، حدود 40 تا 50 تن در هکتار باردهی دارد، عمر اقتصادی آن 35 سال و مقاومت خوبی در برابر کم آبی، شوری خاک، بیماری و آفات دارد، قابلیت حمل و نقل و انبارداری بالایی دارد، ارتفاع آن حدود 5 متر و فاصله کاشتش 4 در 4 می‌باشد.

با میوه طلای تابستانی بیشتر آشنا شوید

خرید نهال زردآلو:

نهال‌های زردآلو تولید شده توسط رویال نهال دارای گواهی اصالت و سلامت هستند، کیفیت ارقام کاملاً تضمینی و دارای فاکتور ثبتی و رسمی می‌باشند.

می‌توانید کاملاً مستقیم و بدون واسطه از رویال نهال خرید نمایید تا هزینه تهیه نهال کاملاً مقرون به صرفه باشد، خرید نهال از نهالستان رویال نهال مهندس آرمین قاسمی به صورت آنلاین یا حضوری می‌باشد لذا برای مشاوره رایگان و خرید با روابط عمومی نهالستان در ارتباط باشید.

جهت مشاوره و خرید نهال زردآلو با شماره‌های زیر در تماس باشید:

09301811520

09201811520

برای اطلاعات بیشتر به ROYALNAHAL.COM مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha