• سه‌شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401110402721
  • خبرنگار : 71129

سفارت روسیه در اسپانیا: مقاله نیویورک‌تایمز درباره اطلاعات ارتش روسیه «فانتزی» است

سفارت روسیه در اسپانیا: مقاله نیویورک‌تایمز درباره اطلاعات ارتش روسیه «فانتزی» است

سفارت روسیه در مادرید اعلام کرد، مقاله روزنامه نیویورک تایمز در متهم کردن اطلاعات ارتش روسیه که در ارسال نامه‌های انفجاری به مقام‌هایی در مادرید دست داشته، چیزی جز یک "فانتزی" نیست.

به گزارش ایسنا، روز یکشنبه روزنامه نیویورک تایمز مقاله‌ای منتشر کرد و نوشت افسران سرویس امنیت روسیه حامیان گروه‌های برتری سفیدپوستان را برای ارسال بسته‌های حاوی مواد منفجره در اسپانیا هماهنگ کرده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک از قول سفارت روسیه در مادرید نوشت: تفکر اصلی مقاله فانتزی نیویورک تایمز با عنوان "جاسوس‌های روس مظنون به مدیریت گروه راست افراطی برای ارسال نامه‌های بمب گذاری شده در اسپانیا" به این ختم می‌شود که مقام‌های آمریکایی و اروپایی بر این باورند که اطلاعات ارتش روسیه مسئول این کار است.

در این بیانیه همچنین آمده است: رسانه‌های اسپانیا خیلی فعالانه این مقاله را منتشر کردند اگرچه هیچ شواهدی در این مقاله درباره دست داشتن اطلاعات ارتش روسیه در آن دیده نشده است.

در بیانیه سفارت روسیه ذکر شده است: به ویژه روزنامه ال پائیس چاپ اسپانیا مقاله‌ای را منتشر کرد و مدعی شد که روسیه ارسال نامه‌های حاوی بمب را به نهادهای اسپانیایی مدیریت کرده اگرچه نتیجه گیری کرد که مسئولیت کرملین در ارسال این نامه‌ها در اسپانیا مشخص نیست.

در نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲، در مجموع شش بسته پستی حاوی مواد منفجره کشف شد. این بسته‌ها برای پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، سفارتخانه‌های اوکراین و آمریکا در مادرید، وزارت دفاع اسپانیا و دیگر نهادها و موسسات دولتی این کشور ارسال شده بود.

نمایندگان آژانس‌های اجرای قانون اسپانیا گفتند که هیچ شواهدی دال بر دخالت روسه در این جرایم وجود ندارد و مسکو نیز بارها اتهامات مربوط را رد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha