• دوشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401110302187
  • خبرنگار : 30188

قیمت پروفیل سبک در ضخامت‌های مختلف

قیمت پروفیل سبک در ضخامت‌های مختلف

پروفیل سبک ماده اولیه‌ای مناسب با قیمت مقرون به صرفه است که در طیف گسترده‌ای از صنایع کاربرد دارد. این کاربرد گسترده باعث شده قیمت پروفیل سبک اهمیت دو چندان پیدا کند چرا که برای تولید، قیمت و کیفیت نکات تعیین‌کننده هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از صباپروفیل، عوامل متعدد داخلی و خارجی کنترل‌کننده قیمت‌ها هستند که برخی مربوط به خواص و ویژگی‌های پروفیل و برخی دیگر عوامل خارجی هستند که نه فقط قیمت مقاطع فولادی بلکه کل بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در ادامه به طور خاص در مورد تأثیری که ضخامت بر قیمت پروفیل سبک دارد توضیح خواهیم داد.

پروفیل سبک:

ورق روغنی، ماده اولیه تولید لوله و پروفیل سبک، طبق استاندارد با ضخامتی بین ۰.۴ تا ۱.۵ میلی‌متر تولید می‌شود. این رنج گسترده و تنوع بالا ورق باعث شده پروفیل‌های سبک نیز براساس ضخامت تنوع بسیار زیادی داشته باشند.

با توجه به این تنوع تحت نظر داشتن قیمت تمامی ضخامت‌ها کار بسیار دشوار و زمان‌بری است. گروه صنعتی صبا با به روز نگه داشتن قیمت‌ها در سایت خود تلاش کرده کار را برای مصرف‌کنندگان ساده‌تر کند. علاوه‌ بر آن در تماس با دفتر فروش این گروه صنعتی به راحتی می‌توانید استعلام قیمت انواع مقاطع درانواع ضخامتها را برای خرید دراختیار داشته باشید.  

قیمت پروفیل سبک و سایر انواع مقاطع فولادی اغلب بر اساس وزن آنها در شاخه محاسبه می‌شود یا به عبارت دیگر پروفیل‌های سبک به صورت شاخه‌ای به فروش می‌رسند. قیمت این شاخه از حاصل ضرب وزن آن در قیمت پایه هر کیلو محاسبه می‌شود. عوامل گوناگونی براین قیمت پایه اثرگذار است اما همانطور که اشاره کردیم دراین نوشته قصد داریم به طور خاص به بررسی تأثیر ضخامت بر قیمت بپردازیم.

تأثیر ضخامت بر قیمت:

ضخامت علاوه‌ بر این که با بالا بردن وزن پروفیل سبک باعث افزایش قیمت می‌شود در مورد مقاطع سبک بعضی از ضخامت‌ها نیز با قیمت پایه اختلاف دارند یا اصطلاحاً بالا بود دارد. این بالا بود عموماً شامل ضخامت‌های کمتر از ۰.۶ میلی‌متر می‌شود. به عبارت دقیق‌تر ضخامت‌های ۰.۶، ۰.۵ و ۰.۴ میلی‌متر. قیمت پایه‌ی پروفیل‌ها با این سه ضخامت فارغ از اندازه‌ی سطح مقطعشان با درصدهای گوناگون بیشتر از قیمت پایه پروفیل سبک است.

بالا بود قیمت‌ها با توجه به قیمت پایه تعیین می‌شود به همین دلیل است که با نوسان قیمت پایه نه به سرعت و شدت آن ولی تا حدی دچار نوسان و تغییرات می‌شود. این اختلاف قیمت به چند دلیل است.

اول ظرافت پروفیل تولید شده: با توجه به رابطه‌ی مستقیم ضخامت ورق با مقاومت مقطع، ضخامت کم این پروفیل‌ها باعث شده این مقاطع مقاومت بسیار کمی در برابر ضربه داشته باشند و با کمترین فشار آسیب ببینند و همچنین این مقاومت کم باعث می‌شود ضایعات این مقاطع زیاد باشد.

دوم دشواری تولید خود ورق و تولید پروفیل از آن: با کاهش ضخامت هم تولید ورق و هم تولید پروفیل از آن کار دشواری خواهد بود. دشواری و حساسیت بالا تولید مستقیماً بر قیمت آن اثر گذاشته و باعث افزایش آن می‌شود.

قیمت پروفیل سبک در ضخامت‌های مختلف

تأثیر ضخامت بر وزن:

وزن پروفیل سبک در حقیقت همان حجم فولادی است که برای تولید پروفیل مورد استفاده قرار گرفته است. ۲ فاکتور به واسطه‌ی تأثیری که بر حجم فولاد مصرفی برای تولید دارند، تعیین‌کننده‌ی وزن نهایی مقاطع سبک هستند. اول سایز سطح مقطع پروفیل و دوم ضخامت ورق مصرفی برای تولید آن.

بدیهی است هرچه ابعاد پروفیل بزرگ‌تر و ضخامت آن بیشتر باشد به همان نسبت وزن هم افزایش پیدا می‌کند و براساس توضیحات بالاتر افزایش وزن مقطع برابر با قیمت آن می‌باشد و برعکس هر چه ابعاد پروفیل کوچک‌تر و ورق آن نازک‌تر باشد وزن کاهش پیدا کرده و قیمت نیز به همان نسبت پایین‌تر خواهد بود.

پایه قیمت پروفیل سبک در ضخامت های مختلف

ضخامت طول تحویل واحد قیمت
قیمت پروفیل ضخامت ۰.۴ ۶ متر کارخانه کیلوگرم ۴۶۲۰۰ تومان
قیمت پروفیل ضخامت ۰.۵ ۶ متر کارخانه کیلوگرم ۴۵۲۰۰ تومان
قیمت پروفیل ضخامت ۰.۶ ۶ متر کارخانه کیلوگرم ۴۳۲۰۰  تومان
قیمت پروفیل ضخامت ۰.۷ ۶ متر کارخانه کیلوگرم ۴۱۲۰۰ تومان
قیمت پروفیل ضخامت ۰.۸ ۶ متر کارخانه کیلوگرم ۴۱۲۰۰  تومان
قیمت پروفیل ضخامت ۰.۹ ۶ متر کارخانه کیلوگرم ۴۱۲۰۰  تومان
قیمت پروفیل ضخامت ۱ ۶ متر کارخانه کیلوگرم ۴۱۲۰۰  تومان
قیمت پروفیل ضخامت ۱.۲۵ ۶ متر کارخانه کیلوگرم ۴۱۲۰۰  تومان
قیمت پروفیل ضخامت ۱.۵ ۶ متر کارخانه کیلوگرم ۴۱۲۰۰  تومان

قیمت پروفیل سبک در ضخامت‌های مختلف:

با وجود این که قیمت پایه‌ی پروفیل سبک بیشتر از پروفیل سنگین است و بابت ضخامت‌های پایین این اختلاف قیمت حتی بیشتر هم می‌شود خرید پروفیل سبک به صرفه است. تنها دلیل این موضوع را می‌توان وزن کم این مقاطع دانست.

ضخامت‌های مصرفی برای تولید، حتی تولید یک محصول مشخص، بر اساس طراحی می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه به چند مورد از موارد مصرف پروفیل‌ها با ضخامت‌های گوناگون اشاره خواهیم کرد.

کاربرد پروفیل سبک ضخامت ۰.۴ و ۰.۵ میلی‌متر:

دسته تی، چوب پرده، زیرپایی اداری

کاربرد پروفیل سبک ضخامت ۰.۶ و ۰.۷ میلی‌متر:

دسته جارو برقی، استند ظروف، میز اتو، آب چکان، پایه سرم، پایه کابینت، استند نمایشگاهی، نرده راه پله

کاربرد پروفیل سبک ضخامت ۰.۸ و ۰.۹ میلی‌متر:

لوسترسازی، رخت‌آویز، رگال لباس، اجاق گاز، علمک حمام، ویلچر سازی، کالسکه و کریر، چرخ فروشگاهی

کاربرد پروفیل سبک ضخامت ۱ و ۱.۲۵ و ۱.۵ میلی‌متر:

میز و صندلی آشپزخانه، باربند، قفسه فروشگاهی، نردبان، نرده ساختمان، تخت خواب، اگزوزسازی، غربیلک فرمان، صندلی خودرو، تخت بیمارستانی، میز صندلی مدارس

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha