• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401110201356
  • منبع : نمایندگی سمنان

با همکاری منابع طبیعی و دانشگاه سمنان صورت می گیرد:

اجرای طرح تحقیقاتی "سیستم پشتیبان برای مکان‌یابی و اولویت‌بندی نواحی مستعد احداث پخش سیلاب"

اجرای طرح تحقیقاتی "سیستم پشتیبان برای مکان‌یابی و اولویت‌بندی نواحی مستعد احداث پخش سیلاب"

ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح علمی و تحقیقاتی "سیستم پشتیبان تصمیم گیری برای مکان‌یابی و اولویت‌بندی نواحی مستعد احداث پخش سیلاب"در استان سمنان با همکاری پژّوهشگران دانشگاه سمنان خبر داد.

جعفر مرادی حقیقی دوم بهمن‌ماه در یدار با سرپرست دانشگاه سمنان از جذب نخستین پژوهشگر پسا دکتری دانشگاه سمنان در رشته مهندسی منابع طبیعی با همکاری و حمایت  این اداره کل خبر داد و گفت: دکتر زهرا شیخ دانش­ آموخته دکتری  دانشگاه سمنان با طرح پیشنهادی تهیه سیستم پشتیبان تصمیم گیری برای مکان‌یابی و اولویت‌بندی نواحی مستعد احداث پخش سیلاب در استان سمنان که از طرح‌های پژوهشی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است، به عنوان پژوهشگر پسا دکتری در دانشگاه سمنان پذیرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه استاد میزبان این پژوهشگر دکتر علی اصغر ذوالفقاری دانشیار دانشکده کویر شناسی است افزود: با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل، اختصاص اعتبار لازم برای اجرای این دوره از طریق انعقاد قراردادهای طرح‌های­ مطالعاتی و پژوهشی با دانشگاه سمنان و با حمایت بنیاد نخبگان از طریق طرح شهید احمدی روشن  انجام شده است.

 وی با تقدیر از همکاری دانشگاه سمنان در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری خواستار توجه بیشتر به طرح‌های علمی مرتبط با حفاظت و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در استان شد.

دکتر سیف الله سعدالدین، سرپرست دانشگاه سمنان، نیز جذب دانشجویان پست دکترا برای بکارگیری از توان علمی و پژوهشی نخبگان در جهت حل مسائل و مشکلات حوزه منابع طبیعی را گامی بلند برای حفظ سرمایه‌های کشور ارزیابی و اظهار کرد: دانشگاه سمنان به واسطه بهره‌مندی از دانشکده کویرشناسی و منابع طبیعی از ظرفیت بالایی در این بخش برخوردار است.

وی به به اهمیت نقش بانوان در جامعه پرداخت و افزود: دانشگاه سمنان با استفاده از ظرفیت بالای زنان و بکارگیری بانوان در جایگاه اساتید و اعضای هیات علمی از این ظرفیت‌ها استفاده حداکثری می‌کند.

 سرپرست دانشگاه سمنان از ایجاد امید و نشاط اجتماعی به عنوان دستاورد مهم همکاری های دو دستگاه نام برد و گفت:استفاده از ظرفیت بالای دانشگاه در فعالیت های پژوهشی و نوآوری با ایجاد بانک ایده و به کارگیری هوش مصنوعی برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از ظرفیت‌های این بخش است که دانشگاه سمنان برای ارائه آن آمادگی دارد.

دکتر سعدالدین همچنین آمادگی این دانشگاه برای برگزاری هرچه با شکوه تر روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سالجاری خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha