• یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401110201049
  • خبرنگار : 71592

تحریم جلسه کابینه نتانیاهو توسط وزیران تندرو در اعتراض به تخلیه یک شهرک‌ در کرانه باختری

تحریم جلسه کابینه نتانیاهو توسط وزیران تندرو در اعتراض به تخلیه یک شهرک‌ در کرانه باختری

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وزیران مذهبی این رژیم قصد دارند در اعتراض به تخلیه کانون «أور حاییم» در شمال کرانه باختری جلسه امروز کابینه را تحریم کنند.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هم در واکنش به تخلیه این کانون جواب تماس تلفنی نتانیاهو را نداده است.

این اقدام در پی بروز اختلاف در کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال تخلیه یک کانون شهرکسازی جدید در نزدیکی نابلس صورت می‌گیرد.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور تخلیه این کانون را داد؛ اما اسموتریچ به عنوان وزیر دوم در این وزارتخانه گفت تا زمانی که بررسی انجام نشده این کانون تخلیه نشود، در نهایت عملیات تخلیه به حمایت نتانیاهو انجام شد و همین امر اسموتریچ و حزبش را عصبانی کرد.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم گفت، در جلسه امروز دولت خواستار تخلیه فوری خان الاحمر خواهد شد.

وی افزود: قانون، قانون است، تحت هیچ شرایطی نمی‌پذیرم که تنها کانون‌های شهرک سازی یهودی تخلیه و تخریب شوند در حالی که فلسطینی‌ها در سراسر کرانه باختری به ساخت و ساز غیر قانونی ادامه می‌دهند. قانون باید برای همه اجرا شود.

ساکنان روستای خان الاحمر هم در واکنش به این اظهارات بن گویر اعلام کردند که از جای خود تکان نمی‌خورند حتی اگر آن را بر سرشان خراب کنند.

اعضای کنست از حزب لیکود قصد دارند به منظور تحت فشار گذاشتن نتانیاهو برای تخلیه و تخریب روستای خان الاحمر واقع در قدس شرقی روز دوشنبه در این روستا گشت زنی کنند.

احتمال می‌رود دولت رژیم صهیونیستی حکم تخریب خان الاحمر را پس از موافقت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی بنا به درخواست سازمان شهرکسازی به ریاست اسموتریچ اجرایی کند.

اعضای کنست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود درصدد بازدید از روستای فلسطینی‌نشین خان احمر در قدس شرقی با هدف اعمال فشار بر دولت نتانیاهو جهت تخریب و تخلیه این روستا هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احتمال می‌رود که دولت رژیم صهیونیستی به زودی حکم تخریب روستای خان احمر را اجرا کند.

دادگاه اسرائیلی با درخواست انجمن شهرک‌سازی "ریگاویم" که ریاست آن را اسموتریچ رهبر حزب صهیونیسم دینی و وزیر دارایی دولت جدید رژیم صهیونیستی بر عهده دارد، موافقت کرده است.

انجمن مذکور خواستار تخریب و تخلیه این روستای فلسطینی‌نشین شده بود.

پایگاه خبری عبری زبان "وای نت" تاکید کرد که بازدید اعضای کنست از روستای خان احمر قبل از ارائه پاسخ دولت رژیم صهیونیستی به دادگاه عالی در رابطه با مساله تخلیه این روستا در فوریه آینده انجام خواهد گرفت.

منبع مذکور اشاره کرد که این مساله یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی نتانیاهو خواهد بود. او در دولت‌های قبلی خود نیز نتوانست حکم تخریب این روستا را اجرا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha