• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401110100324
  • خبرنگار : 30188

کلید خوشبختی و شادی از نظر مرکز مشاوره تهران چیست؟

کلید خوشبختی و شادی از نظر مرکز مشاوره تهران چیست؟

در واقع مهم نیست که چه کسی هستیم یا با زندگی خود چه می‌کنیم، هدف نهایی هر انسانی این است که به درجه‌ای برسد که از وضعیت فعلی خود راضی باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از انتخاب نو، ما خواستار این هستیم که با حس خوب و بدون پشیمانی آزاردهنده به خاطرات خود نگاه کنیم و طبق نظر افرادی که به مرکز مشاوره تهران جهت درمان مراجعه کرده بودند، به نقطه‌ای برسیم که بگوییم واقعاً از آنچه به دست آورده‌ایم و آن‌گونه‌ای که زندگی کرده‌ایم، راضی هستیم. برای برخی، معنای شادی می‌تواند بسیار مبهم باشد و بسیاری هم ممکن است نتوانند به درستی تشخیص دهند که شادی چه شکلی است، چه احساسی دارد یا چه چیزی باعث شادی می‌شود!؟ به هر حال خوشبختی چیزی است که برای هر یک از ما معنای متفاوتی دارد، حتی اگر به طور مشابه آن را احساس کنیم. برخی از مؤلفه‌های کلیدی برای راضی بودن در طول زندگی ما وجود دارد که در این نوشته در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. در ادامه به مواردی می‌پردازیم که همچون یک کلید، می‌توانند قفل شادی را باز کنند و شما را در مسیر زندگی کامل و سرشار از حال خوب قرار دهند.

شادی‌های زندگی خود را بنویسید تا به خود یادآوری کنید که اوضاع آنقدرها هم که فکر می‌کنید، بد نیست!

اگر به زندگی خود نگاه کنید، مطمئناً لحظات شادی را خواهید یافت که به‌طور تصادفی اتفاق افتاده‌اند. با این حال، این نوع خوشبختی زودگذر است و به ندرت به دست می‌آید، زیرا خوشبختی چیزی نیست که شما را پیدا کند، بلکه چیزی است که شما باید آن را به دست آورید. به شادی می‌توان همانند پول نگاه کرد، چرا که شما منتظر نیستید تا پول به شما برسد، شما دائماً در تلاش هستید تا آن را به‌دست بیاورید! به همین ترتیب، شما همیشه باید روی خوشبختی کار کنید تا یک زندگی پر از رضایت و حال خوب داشته باشید. تفاوت بین کسانی که خوشحال هستند و آنهایی که نیستند، این می‌باشد که شادی در نهایت این حس است که ما "کنترلی بر موقعیت خود" داریم. منظور از کنترل، کنترلی است که ما بر نحوه واکنش خود نسبت به اتفاقات داریم! در نهایت، انتخاب‌های شما باعث شادی می‌شود و باید نسبت به آنها با دقت بیشتری عمل کنید.

تاب‌آوری و قدردانی را در خود پرورش دهید.

کلید خوشبختی و شادی از نظر مرکز مشاوره تهران چیست؟

بسیاری از مردم خوشبختی را با رنگ سیاه و سفید تصور می‌کنند. آنها شادی را فقدان غم و اندوه و سایر احساسات منفی می‌دانند. نظر خانم دکتر نسرین باقری یکی از مشاوران خانواده خوب، این است که این نگاه چندان شبیه به واقعیت نیست چرا که افراد خوشبخت کسانی نیستند که هرگز تلاش نکرده باشند و سختی نکشیده باشند بلکه شادترین مردم اغلب کسانی هستند که با مبارزات زیادی روبه‌رو شده‌اند اما یاد گرفته‌اند که چگونه بر آن مسائل غلبه کنند و حتی در بدترین طوفان‌ها آرامش را پیدا کنند.

نسبت به مسائل انعطاف‌پذیر باشید:

انعطاف‌پذیری یکی از عناصر کلیدی برای رسیدن به حس شادی است، زیرا به شما یاد می‌دهد که چگونه می‌توانید با هر نوع ناخوشایندی که برایتان پیش می‌آید کنار بیایید و ازین سختی‌ها گذر کنید. افرادی که به کلینیک روانشناسی مراجعه می‌کنند و جلسات درمانی را با مشاوره روانشناسی آغاز می‌کنند، ویژگی تاب‌آوری را در خود افزایش می‌دهند که بسیار می‌تواند برای مقابله با سختی‌ها مفید باشد. افرادی که ویژگی تاب‌آوری دارند؛ اغلب شادتر هستند، زیرا می‌دانند که موقعیت‌های منفی می‌آیند و می‌روند، اما توانایی آنها در هدایت خود در این زمان‌های دشوار، سبک زندگی شادتری را برای آنها فراهم می‌کند.

اما چگونه یک فرد انعطاف‌پذیر می‌شود؟ برخی از راه‌های عالی برای بهبود انعطاف‌پذیری عبارتند از…

  • ایجاد یک سیستم پشتیبانی از دوستان و خانواده که از شما حمایت می‌کنند
  • پاسخ دادن به تحولات منفی با برنامه‌ریزی برای آنها و مثبت ماندن
  • کار مداوم در جهت اهداف واقع‌بینانه
  • پذیرش تغییر به جای تلاش برای مقابله با آن
  • به جای تلاش برای نادیده گرفتن مسائلی که باعث ناراحتی یا استرس شما می‌شود، آنها را ببینید و اقدام کنید
  • ایجاد دیدگاه مثبت‌تری نسبت به خود و توانایی‌های خود
  • مثبت ماندن و امیدوار ماندن در مواقع سخت
  • استفاده از تحولات منفی به عنوان فرصتی برای رشد خود
  • مراقبت از خود و انجام کارهایی که برای پیشرفت مداوم لازم است

درگیر شدن با جامعه و کمک کردن به دیگران

کلید خوشبختی و شادی از نظر مرکز مشاوره تهران چیست؟

داستان‌های زیادی از افرادی وجود دارد که احساس بی‌حالی و بی‌هدفی می‌کردند اما توانستند با شرکت در فعالیت‌هایی که برای جامعه و مردم کمک‌کننده است، این احساس را در خود کم‌رنگ کنند. از مهم‌ترین ملاک‌های یک رابطه سالم که توسط بهترین مشاور ازدواج آقای دکتر محمدرضا تابع جماعت مطرح شده است، توانایی همدردی است. ابراز همدردی با دیگران و همراه شدن با افرادی که دوران سختی را پشت سر می‌گذارند، می‌تواند خیلی از غم‌های انسان را جبران کند و حس غم را تبدیل به شادی کند. هیچ چیز با ارزش‌تر و زیباتر از این نیست که ببینید نور امید را در قلب یک انسان خسته روشن کرده‌اید.

سخن پایانی:

امیدواریم که مطالب گفته شده به شما در پیدا کردن و ایجاد شادی کمک کرده باشد؛ اگر در این زمینه نیاز به کمک داشتید، کلینیک روانشناسی انتخاب نو با داشتن درمان‌گرانی خوب، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha