• شنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401110100264
  • خبرنگار : 71402

ژنرال میلی: تلفات روسیه سنگین است/ پوتین جنگ را تمام کند

ژنرال میلی: تلفات روسیه سنگین است/ پوتین جنگ را تمام کند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که روسیه "واقعاً در اوکراین متحمل آسیب‌های زیادی شده است" و از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواست تا به جنگ پایان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت اینسایدر، ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در آلمان در کنار لوید آستین، رئیس پنتاگون در مورد تلفات نیروهای روس در جنگ با اوکراین اظهارنظر کرد که جدیدترین صحبت‌های او در این خصوص از ماه نوامبر محسوب می‌شود.

ژنرال میلی گفت: آخرین سری که علنا در مورد تلفات روسیه صحبت کردم، گفتم بالغ بر ۱۰۰ هزار مورد است و اکنون می‌گویم که به طور قابل توجهی بسیار بیشتر از ۱۰۰ هزار مورد است.  

میلی گفت که «تلفات عظیم» روسیه شامل «نیروهای عادی و همچنین مزدوران آنها در گروه واگنر و سایر نیروهایی است که در کنار روس‌ها می‌جنگند.»

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: پوتین می‌تواند همین امروز به این جنگ پایان دهد. این جنگ در حال تبدیل شدن به یک فاجعه مطلق برای روسیه است. اوکراین هم به شدت آسیب دیده است.

این نظامی ارشد آمریکایی افزود: می‌دانید که تعداد قابل توجهی از غیرنظامیان بی‌گناه در نتیجه اقدامات روسیه کشته شده‌اند. روس‌ها به زیرساخت‌های غیرنظامی ضربه می‌زنند. خسارات اقتصادی قابل توجهی به زیرساخت‌های انرژی وارد شده و ارتش اوکراین هم متحمل تلفات قابل توجهی شده است. این یک جنگ بسیار بسیار خونین است و تلفات قابل توجهی از هر دو طرف وجود دارد. دیر یا زود باید مذاکراتی انجام شود تا به این جنگ خاتمه بدهد.

از سوی دیگر اوکراین با هشدار در مورد اینکه به نظر می‌رسد روسیه برای حمله دیگری آماده می‌شود، از غرب خواسته تا تسلیحات بیشتری - به‌ویژه تانک‌ - برای تشدید فشارها بر نیروهای روس فراهم کند. اما کشورهای عضو ناتو در خصوص اعزام تانک و به‌ویژه تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان به نتیجه نرسیده‌اند و وزرای دفاع کشورهای غربی هم در نشست روز جمعه خودشان در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان نتوانسته‌اند در این رابطه توافق کنند.

پیشتر رسانه‌های آلمانی به نقل از منابع مطلع گزارش دادند که آلمان منتظر است تا آمریکا اولین طرفی باشد که تانک‌های آبرامز خودش را به اوکراین می‌فرستد. با این حال وزیر دفاع آمریکا روز جمعه مرتبط بودن مساله تانک‌های آبرامز و لئوپارد را رد کرد.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۲:۳۱

بحث تانکهای المان این است که کلولهای ان را سوئیس است که طبق قراردادی که دارن واین کشور بعنوان صلح بان نمیتواند به المان کلوله بدهد و خود المان برای تولید زمان بیشتری میبرد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۵:۱۲

پایان جنگ اوکراین ، پایان پوتین است !!!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۵:۳۳

ایران چین افغانستان پاکستان و فدراسیون روسیه تا شاهرگ پشت پوتین حتی خیلی از کشورهای دیگه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۲:۰۲

آفـرین به این هوش شـمـــا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۵:۵۰

شما خودتون چرا روسیه را تحریک کردید اصلا علت جنگ رو در خودتون نمی بینید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۶:۱۱

قطعا از سر دلسوزی برای روسیه گفته دیگه !!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۸:۰۲

لعنت به روسیه و نوکرای بیجیره مواجبش.که اندازه سوسک شعور ندارن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۹:۴۴

شکست روسیه و یا شکست آمریکا در هر جنگی غیرممکن است مگر در صورت نابودی کل جهان، این افکار فقط نشانه حماقت مطرح کننده است که کسی فکر کند روسیه شکست میخورد. اگر غرب برای نفوذ به روسیه از طریق اوکراین اصرار ورزد بدون شک روسیه از سلاح های خطرناکتری استفاده خواهد کرد و بلعکس. این در مورد آمریکا و چین هم صحت دارد. موضوع اوکراین مانند افغانستان و یا ویتنام نیست زیرا با موجودیت روسیه ارتباط دارد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۰۲

روسها عادت دارن به کشته های دههامیلیونی تازه دستشان گرم شده بدای کشته دادن

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۲۰

اگر بیرون برود باید خسارت جنگ را بپردازد مقداری هم گردن ایران می افتد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۲۶

بردروغگولعنت

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۲۸

دلیل موافقت نکردن چیست؟ روس‌ها باید در خانه هایتان را بزند .شما روس‌ها رو مثل ما ایرانیها نمی‌شناسید.منتظر آب نباتهای روسیه باشید.بلایی سرتون بیاره که نفهمید از کجا خوردینه .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۲۹

قطعا متوجه شدن اکراین پیروز نخواهد شد وشکست خواهد خورد همان طوری تمام توان ناتو پنتاگون واکراین درسولدراشکست خورد آمریکا دل سوز هیچ کشوری نیست کم آوردن کشورهای غربی در مقابل روسیه غرب اکراین را تجهیز نکند جنگ یک ماه تمام میشه زلنسکی هم سرجاش می موند اکراین هم بیش ازاین ویران نمیشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۴۰

پوتین خودش را نابود کرد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۴۲

اگر تلفات روسیه بسیار بسیار زیاده چرا شما ناراحتی و از پوتین می خواهید به جنگ پایان بده ؟یعنی شما دلسوز روسیه و سربازانش هستید ؟

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۴۲

نه بابا. راستشو بگو دروغگو. درستش اینه:تلفات اوکراین بسیار بیشتر از برآوردهای غرب بوده، و زرادخانه های اعضای ناتو هم داره تمام میشه. اگه به همین منوال پیش بره، غرب باید تمام شروط روسیه رو باید بپذیره. همین

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۴۹

شکست روسیه مساوی است با بردگی آسیا توسط غرب و آمریکا

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۵۴

اگه روسيه بخواد در جنگ پیروز بشه... باید از بمب‌های هسته ایش استفاده کنه... مثلا با دو بمب هسته ای شهر کی اف رو به کلی ویران کنه...

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۲۳:۲۰

تروریست

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۱:۳۰

خدا انشاالاه روسیه وچین رو از نقشه جهان محو کنه تا دنیا اروم بشه

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۱:۵۴

واقعیت این هست که روسیه را مجبور کردند و امریکا کشتن مردم اکراین براش مهم نبود فقط ضربه به روسیه را میخواد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۲:۳۷

پوتین به خاطر بی خردی بزودی شکست می خورد و از قدرت کنار گذاشته می شود.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۲:۴۵

خخخخ به ژنرعال بفرمایید مستندات ابررر تهاجم باباروسا رو بخونن! ضرر نمیکنن!!

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۳:۰۹

انشالله اخر کار روسیه پلید ظالم مردم کش باشه زندگیه حتی ماروهم باخودش واین جنگ مسخره نابود کرده

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۳:۳۵

باسلام دراینجا باید به روح بلند وملکوتی امام خمینی ره درود وصلوات فرستاد باید از سخن تاریخی اواستفاده کرد یعنی درست برعکس حرف آمریکایی جهت پیروز شدن عمل کرد گشور روسیه بایدازاین پيام میلی نادان متوجه شود که اوکراین هیچ عقبه ودست آوردی نداشته وندارد.

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۰:۰۱

به زودی دنیا مشاهده میکنه که پوتین جنایتکار کودک کش ظالم درمقابل دنیا به شدت خرد خواهد شد وهیمنه قدرت روسیه در هم خواهد شکست واقتصاد روسیه برای سالهای سال روبه تباهی میرود

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۱:۰۸

میلر آمریکایی که غصه خور روسیه نبوده چطور برای روسیه اشک تمساح میریزه ظاهرا کا اکراین تموم برگشت به ۱۰۰سال عقب تر و البته با از دست دادن یک پنجم خاکش

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۴:۳۸

گاف زدن کارشماست انگل بزدل که مثل سگ ازحاج قاسم میلرزیدید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۷:۴۹

شما اگه دلتون برای کشته شدن انسانا میسوخت روسیه رو گرفتار این جنگ نمیکردید زیاده خواهی شماها باعث شد روسیه ازبه خطر افتادن موجودیتش بترسه و کاری رو که نباید انجام میداد رو انجام بده

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۷:۵۶

زنده باد روسیه آمریکا و متحدانش را دارد شکست میدهد

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۹:۳۳

راست میگوید معلوم میشود که تلفات کدومشون بیشتره وخواهیم دید

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۱۰:۰۴

امریکا ناتو رو داره اروپا رو داره تایوان در کنا چین کشورهای هربی حالا اومده بیخ گوش روسیه با اوکراین ازمایش میکروبی میکنه کرونا میسازه انتظار داره که روسیه بشینه نگاه اصلا از روسیه خوشم نمیاد نه شرقی نه غربی فقط ایران ولی هر کشوری جا روسیه باشه حمله میکرد نمونه اش ایران دید داعش داره به مرز هاش نزدیک میشه توی عراق و سوره داعش رو ترکوند

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۴ ۰۰:۳۰

100 هزار تلفات روس و بیشتر؟! و چند وقت پیش با ارس و لرز گفتند ۳۰ً هزار اوکزاینی و‌ بعد با ترس پس گرفتند و‌گفتند‌خیلی کمتر! انگلیس هم اوکراین و هم‌اروپا را فریب داد چون داشت از برگزیت صدمه می‌خورد‌ و جلوی پیشرفت لهستان را هم‌گرفت‌.