• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401102819110
  • خبرنگار : 50469

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان خبر داد:

تحصیل۵۱۰۰ دانشجو در دانشگاه پیام‌نور ایلام/ پایان انتظار ۱۱ ساله برای ساخت آمفی تئاتر دانشگاه

تحصیل۵۱۰۰  دانشجو در دانشگاه پیام‌نور ایلام/ پایان انتظار ۱۱ ساله برای ساخت آمفی تئاتر دانشگاه

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه پیام‌نور استان ایلام از تحصیل ۵۱۰۰ دانشجو در دانشگاه پیام‌نور استان خبر داد و گفت: توسعه دانشگاه در همه‌ی بخش‌ها به طور متوازن دنبال می‌شود.

دکتر «فرزاد اسفندیاری» در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت دانشگاه پیام‌نور، اظهار کرد: هم‌اکنون ۵۱۰۰  نفر دانشجو در دانشگاه پیام‌نور ایلام مشغول تحصیل هستند که از این تعداد حدود ۴۵۰۰ دانشجوی کارشناسی و بقیه دانشجوی کارشناسی ارشد هستند و دانشگاه دارای بخش‌های مختلف شامل آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و بخش اداری و عمرانی  است و طبیعتا زمانی ما می‌توانیم در یک ارگان شاهد پیشرفت باشیم که همه بخش‌ها متناسب با هم پیشرفت داشته باشند.
پرداخت ۳.۵ میلیارد اوراق به شهرداری
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان ایلام تصریح کرد: در ابتدای فعالیت، دانشگاه را با یک‌سری چالش تحویل گرفتیم، برای مثال با مشکل مالی مواجه بودیم که یک علاج فوری برای آن اتخاذ شد و توانستیم بدهی دانشگاه را تسویه کنیم. همچنین مشکلاتی در بخش شهرداری نیز وجود داشت که توانستیم این مشکل را نیز با کمک مسولان مربوطه حل کنیم و برای برطرف شدن این مشکل ۳.۵ میلیار اوراق را به حساب شهرداری ریختیم و توانستیم بدهی را به تعادل برسانیم.
پایان رکود ۱۱ ساله ساخت آمفی تئاتر پیام‌نور ایلام
 اسفندیاری افزود: در حوزه مالی و عمرانی با کمک استاندار ایلام و معاون عمرانی و مدیرکل برنامه و بودجه توانستیم از سفرهای ریاست جمهوری ۶ میلیارد اعتبار بگیریم که از این مقدار ۴ میلیارد آن در حال تخصیص است و با این مقدار بودجه توانستیم بعد از ۱۱ سال رکود، مشکلات ساختمان آمفی تئاتر دانشگاه را برطرف کنیم،همچنین در خصوص این موضوع مسئولان استانداری همراهی لازم و کافی را داشتند که این جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم در سفر بعدی ریاست جمهوری بقیه اعتبار لازم نیز تخصیص یابد.
احیاء پیام‌نور مهران و بدره
وی به افزایش چشمگیر درآمدزایی در پیام‌نور اشاره کرد و گفت: دو مرکز دانشگاهی مهران و بدره که در سنوات گذشته از دفترچه کنکور حذف شده  و پذیرشی نداشتند با تلاش صورت گرفته و همکاری مسئولان سازمان این دو مرکز نیز احیا و به چرخه پذیرش دانشجو وارد شدند.
اسفندیاری از پذیرش دانشجو در چند رشته جدید در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: کارشناس رشته، اقدامی است که دانشجویان را از سر درگمی نجات می‌دهد و نیازها و مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور از یک تحول بسیار خوب در عرصه فرهنگی دانشگاه خبر داد و گفت: در اربعین نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفت. در مهران شبانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ نفر در موکب اسکان داشتیم.
ایلام، میزبان دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان ایلام  از میزبانی این دانشگاه در دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور خبر داد و تصریح کرد: سازمان به استان ایلام اعتماد کرده و میزبانی این رویداد را بر عهده ما گذاشته است چون دانشگاه در مباحث فرهنگی موفق عمل کرده و  شاهد ۲۰ مقام اول کشوری بودیم.
وی تصریح کرد: از دیگر کارها و فعالیت‌های انجام گرفته در دانشگاه می‌توان به دفن شهید گمنام، برگزاری بازی‌های بومی و محلی دانشگاه‌های استان در بهمن ماه، راه اندازی مرکز رشد دانشگاه و مجوز تاسیس مرکز صنایع خلاق و فناوری‌های نوین، اشاره کرد.
۳۳ نفر از کارمندان پیام نور ایلام تبدیل وضعیت شدند
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان ایلام از تبدیل وضعیت ۳۳ نفر از کارکنان دانشگاه خبر داد و گفت: از اول فروردین کارهای عمرانی تصفیه خانه دانشگاه را شروع کرده‌ایم و به مدت چهار ماه کار عمرانی آن تمام و هم‌اکنون قابلیت بهره‌برداری را دارد.
وی به همکاری رسانه و تعامل آن‌ها با دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حوزه جشنواره نشریات نیازمند تعامل و همکاری نشریات استانی هستیم و همچنین در این عرصه اصحاب رسانه نیز می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha