• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401102718852
  • خبرنگار : 30057

دهقانی فیروزآبادی:

درصورت اشباع توسعه فناوری در صنعت پتروشیمی از حوزه‌های پایین‌دستی و بالادستی حمایت می‌کنیم

درصورت اشباع توسعه فناوری در صنعت پتروشیمی از حوزه‌های پایین‌دستی و بالادستی حمایت می‌کنیم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری صندوق خطرپذیر پتروشیمی خلیج‌فارس را یک صندوق تحت حمایت‌های این معاونت دانست و گفت: این صندوق فضایی برای مشارکت دانش‌بنیان‌ها در رفع نیازهای کشور خواهد بود.

به گزارش ایسنا، دکتر روح‌الله دهقانی فیروز آبادی امروز در حاشیه امضای موافقت‌نامه‌ مشترک با شرکت سرمایه‌گذاری حوزه پتروشیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به انعقاد این موافقت‌نامه مشترک، افزود: ما با تاسیس صندوق‌ها و چنین مجموعه‌هایی به دانش‌بنیان‌ها کمک نمی‌کنیم، بلکه فضایی را ایجاد می‌کنیم که دانش‌بنیان‌ها به کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: من معتقدم کشور، دولت و دستگاه‌های اجرایی هستند که به کمک دانش‌بنیان‌ها نیاز دارند و اقدام امروز یک اقدام مبارکی است تا بتوانیم از کمک این شرکت‌ها در ارتقای سطح اقتصاد کشور استفاده کنیم.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به صندوق ایجاد شده ذیل این موافقت‌نامه، توضیح داد: این صندوق یک خطر پذیر است.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری اضافه کرد: اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی قرار است به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد، ولی صندوق خطرپذیر خلیج فارس(‌که اگر اسم این صندوق همین باشد) با مشارکت معاونت علمی و این هلدینگ شکل خواهد گرفت و به عنوان یک صندوق خطرپذیر خصوصی فعال خواهد شد که در حمایت معاونت علمی نیز قرار خواهد گرفت. 

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه تاکید این صندوق بر حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان حوزه پتروشیمی کشور است، یادآور شد: این صندوق به توسعه صنعت پتروشیمی کشور کمک خواهد کرد، ولی قطعا افق حمایتی این صندوق به پتروشیمی محدود نیست.

وی یادآور شد: می‌توانیم امیدوار باشیم که اگر در این صنعت از توسعه فناوری اشباع شویم، بتوانیم به حوزه‌های پایین‌دستی و بالادستی پتروشیمی نیز خدمات رسانی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha