• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401102617594
  • خبرنگار : 50160

صرفه‌جویی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعبی گاز توسط زنجانی‌ها

صرفه‌جویی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعبی گاز توسط زنجانی‌ها

ایسنا/زنجان مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد کاهش حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مصرف گاز بودیم و مصرف گاز در این مدت به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب رسید.

نادر رابطی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه با همراهی مردم زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد کاهش حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مصرف گاز بودیم و مصرف گاز در این مدت به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب رسید و این امر در شرایطی است که شاهد برودت هوا در منطقه بودیم ولی مردم و صاحبان صنایع در استان بسیار همراهی کردند.

وی تصریح کرد: روزانه ۸۴۰ میلیون مترمکعب تولید گاز داریم و همان را مصرف می‌کنیم که از این میزان ۷۲ درصد در بخش خانگی و مابقی در بحث صنعت مصرف می‌شود که باید این ناترازی را جبران کنیم.

وی افزود: خط قرمز شرکت‌های گاز استانی و شرکت ملی، بخش خانگی است که گاز این بخش تامین شود و در همین راستا از فصل تابستان با صنایع مذاکره می‌کنیم و قرارداد تامین گاز طبیعی برای ۸ ماه آن‌ها است و مابقی را باید از طریق پخش فراورده‌های نفتی به دست آورند.

مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته فقط ۳ روز گاز صنایع را قطع کردیم در حالی‌که امسال از آذرماه شروع به قطع گاز صنایع کرده‌ایم و برای ۶۴۶ صنایع نیز محدودیت ۵۰ درصدی اعمال شده است، تصریح کرد: این اقدام برای آن است که بتوانیم گاز منازل را تامین کنیم؛ این اقدام به دو دلیل رخ می‌دهد زیرا علاوه بر اینکه در خانه به جز وسائل گازسوز چیزی برای تامین گرمایش نداریم، اگر در شبکه نیز افت فشار یا قطعی داشته باشیم ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا دوباره جریان گاز را برقرار کنیم و به دلیل زمان‌بر بودن، وصل جریان مجدد بخش خانگی خط قرمز شرکت ملی گاز است. البته نمی‌گوییم کارخانجات تعطیل شود بلکه باید از سوخت دوم استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha