• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401102517005
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

سازماندهی ۱۲۵ گروه‌ جهادی خراسان جنوبی در سرمای زمستان

سازماندهی ۱۲۵ گروه‌ جهادی خراسان جنوبی در سرمای زمستان

ایسنا/خراسان جنوبی مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از سازماندهی ۱۲۵ گروه‌ جهادی خراسان جنوبی برای خدمت رسانی به مردم در اوج سرمای زمستان و افت شدید فشار گاز در برخی مناطق استان خبر داد.

مهدی هنری، امروز یکشنبه ۲۵ دی به رسانه‌های گروهی گفت: با توجه به‌ برودت هوا و افت شدید گاز در استان‌های شرقی کشور  طی چند روز گذشته و احتمال قطعی گاز در سطح استان از هفته گذشته اطلاع رسانی به گروه‌های جهادی صورت گرفته و بیش از ۱۲۵ گروه جهادی برای خدمت رسانی به هموطنان در این زمینه سازماندهی شده و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از جمله اقدامات جهادگران در این مدت آموزش مردم در مساجد و ترویج کاهش مصرف خانگی گاز، اطلاع رسانی به عموم مردم جهت آمادگی قطع گاز و پیش بینی وسایل گرمایشی جایگزین ، هماهنگی با ستاد مدیریت بحران شهرستان و شرکت گاز برای کمک به مردم در صورت نیاز ، آمادگی گروه ها برای توزیع سوخت نفت از طریق جایگاه‌های روستاها، و جمع آوری بخاری‌های نفتی و برقی و تعمیر و بازسازی آنها و آمادگی برای توزیع و سایر موارد است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: از روز گذشته با توجه قطع موردی در برخی روستاهای بشرویه قرارگاه جهادی امام رضا(ع) بشرویه پای کار آمد و با فعالیت ۲۴ ساعته تعداد ۱۱۰ عدد کرسی برقی را ساخته و در بین مردم توزیع کرده است.

هنری تصریح کرد: همچنین تعداد ۶۰ بخاری نفتی قدیمی از آموزش پرورش دریافت شده که توسط جهادگران بشرویه تعمیرات آنها در حال انجام است که بین مردم توزیع شود. 

وی اظهار کرد: با کمک گروه‌های جهادی فردوس نیز بیش از ۱۰۰ چراغ و بخاری نفتی برای شرایط بحران جمع آوری شده است؛ همچنین فراخوان و شناسایی خواهران توانمند در زمینه پخت نان هیزمی در این شهرستان نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: در تمامی شهرستان‌ها قرارگاه جهادی شهرستان فعال شده و ضمن آگاه سازی مردم و رصد کامل ‌روستاها و مناطق مختلف سطح شهرستان با هماهنگی مدیریت بحران آماده خدمت رسانی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha