• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401102516811
  • خبرنگار : 50562

مرمت «امامزاده عبدالله قطب‌الدین» اندیکا گامی در جهت توسعه گردشگری مذهبی

مرمت «امامزاده عبدالله قطب‌الدین» اندیکا گامی در جهت توسعه گردشگری مذهبی

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اندیکا گفت: مرمت امامزاده عبدالله قطب‌الدین به همت اداره میراث فرهنگی این شهرستان به انجام خواهد رسید.

سید علی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه گردشگری مذهبی تاکید کرد: مرمت و آماده‌سازی کامل این اثر تاریخی برای میزبانی از علاقه‌مندان بسیار مهم است.

او تاکید بر اینکه آماده‌سازی و مرمت کامل آثار تاریخی مذهبی برای میزبانی از مسافران و گردشگران دارای اهمیت بالایی است، گفت: این محوطه مذهبی با اتمام مرمت و بهسازی برای بازدید علاقه‌مندان در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۲ آماده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مرمت و بهسازی اماکن مذهبی از اولویت‌های توسعه گردشگری مذهبی است، عنوان کرد: خوشبختانه این موضوع با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط با جدیت در شهرستان اندیکا پیگیری می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اندیکا خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین علاقه‌مندی‌های مردم استان خوزستان در روزهای نوروز حضور در مکان‌های زیارتی چه در موقع تحویل سال و چه در طول تعطیلات است.

در این باره:

تخریب بخش‌هایی از بنای ملی امام‌زاده «قطب‌الدین» در اندیکا بر اثر زمین لرزه

به گزارش ایسنا، بقعه‌ امامزاده شاهزاده عبدالله (ع) معروف به شاه قطب‌الدین در طبیعت بکر دامنه‌ کوه منار، در شهرستان اندیکا در استان خوزستان، روستای امامزاده شاهزاده عبدالله (ع) واقع شده است.

منطقه گردشگری و خوش آب و هوای امامزاده شاه قطب‌الدین در بخش مرکزی شهرستان اندیکا در استان خوزستان همواره و در طول سال پذیرای گردشگران و زایران از سراسر کشور است.

بنای این بقعه تاریخی مربوط به دوره تیموریان است و در ۲۵ اسفند ۱۳۷۸ با شماره ۲۶۱۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha