• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401102516781
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران:

تامین غذای حیات وحش در زمستان/تاکنون سرمازدگی در حیات وحش مشاهده نشده است

تامین غذای حیات وحش در زمستان/تاکنون سرمازدگی در حیات وحش مشاهده نشده است

ایسنا/مازندران رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران با اعلام اینکه تاکنون مشکل خاصی مبنی بر سرمازدگی و یا کمبود غذا برای حیات وحش در مناطق بالا دست و کوهستانی نداشتیم، گفت: حیات وحش در اثر سرما دچار ضعف نمی‌شوند بلکه برای تهیه غذا از مناطق یخبندان به پایین دست جابجا می‌شوند، در این حالت ممکن است به سکونتگاه‌ها نزدیک شوند از مردم تقاضا داریم که به حیات وحش آسیب نرسانند.

کرووس ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص سرمازدگی و آسیب به حیات وحش در مناطق سرد و کوهستانی مازندران، اظهار کرد: مناطق بالا دست و کوهستانی همیشه هوای سرد و پوشش برف را داشتیم اما در این جوی که حاکم شد در مازندران پوشش برف نداریم؛ فقط کاهش دما را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در محیط‌ بانی‌ها اعلام شد که ممکن است حیات وحش در اثر سرما از بالادست به پایین دست جابجا شوند؛ هوشیاری داشته باشند، گفت: محیط‌بانان تعطیلی ندارند. ما هم در یگان حفاظت در این مناطق حضور همیشگی داریم تا حیات وحش مورد آسیب سودجویان قرار نگیرد.

ربیعی تصریح کرد: با سردی هوا برای جبران منابع غذایی حیات وحش هم اقدامات موثری انجام شد در این وضعیت برای قوهای منطقه سرخرود ذرت و نهاده‌ها تهیه و در اختیار منطقه قرار داده شد.

وی با اعلام اینکه تاکنون مشکل خاصی مبنی بر سرمازدگی و یا کمبود غذا برای حیات وحش در مناطق بالا دست و کوهستانی نداشتیم، افزود: بستگی به نوع گونه‌های جانوری است که زیستگاهشان در پایین دست است این گونه‌ها به صورت تجمعی زندگی می‌کنند؛ برخی گونه‌ها هم زیستگاهشان در پایین دست نیست اگر موارد نادری هم باشد پست محیطبانی مستقر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر شاهد شدید بارش برف و یخبندان باشیم حیات وحش قادر به تهیه غذا و علوفه نباشد ما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران با تاکید براینکه حیات وحش در اثر سرما دچار ضعف نمی‌شوند بلکه برای تهیه غذا از مناطق یخبندان به پایین دست جابجا می‌شوند، گفت: در این حالت ممکن است به سکونتگاه‌ها نزدیک شوند از مردم تقاضا داریم که به حیات وحش آسیب نرسانند.

این مسئول با تاکید براینکه باید حافظ حیات وحش باشیم تا گونه‌های جانوری که برای تغذیه به ما پناه می‌آورند مورد آزار انسان‌ها قرار نگیرند، افزود: با پیگیری که داشتیم در بلده تازه بارش برف شروع شد محیط‌بانان اعلام کردند تاکنون شاهد حضور حیات وحشی که برای نداشتن غذا آسیب دیده باشد نبودیم.

ربیعی ضمن قدردانی از دوستداران حیات وحش در مازندران، اظهار کرد: از مردم تقاضا می‌کنیم در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش در نزدیکی سکونتگاه‌های خود به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط بانی اطلاع دهند.

وی با اعلام اینکه پروانه شکار و صید در مازندران ممنوع است، گفت: از هموطنان تقاضا می‌کنیم از ورود به آب بندان‌ها، تالاب‌ها و ایجاد اختلال مبنی بر زیستگاه پرندگانی که برای زمستان گذرانی مهاجرت کرده‌اند خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha