• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401102416329
  • خبرنگار : 71496

هشدار مسئول اسرائیلی درباره عدم حمایت از رژیم صهیونیستی در نهادهای بین المللی

هشدار مسئول اسرائیلی درباره عدم حمایت از رژیم صهیونیستی در نهادهای بین المللی

یک مسئول اسرائیلی از شیوه برخورد کابینه راستگرای جدید رژیم صهیونیستی با نهادهای بین‌المللی انتقاد کرده و هشدار داد که تل آویو حمایت خود در این نهادها را از دست داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نداف تمیر، مدیرکل سازمان "جی استریت اسرائیل" در مقاله‌ای که روزنامه عبری زبان معاریو منتشر کرد، ضمن انتقاد از شیوه برخورد کابینه راستگرای جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو با نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان ملل، هشدار داد که تل آویو حمایت خود در این نهادها را از دست داده است.

تمیر اظهار کرد: رای مجمع عمومی سازمان ملل برای تصویب پیش نویس قطعنامه فلسطین جهت درخواست حکم دادگاه لاهه درباره اشغالگری این رژیم بار دیگر ادعاهای احزاب راست افراطی اسرائیل درباره عدم شفافیت نسبت به تل آویو در محافل بین‌المللی را به دنبال داشت.

این مسئول اسرائیلی گفت: این ادعای دروغ وجود دارد که یک اکثریت خودکار از  کشورهای حامی حقوق فلسطین وجود دارد، سازمان ملل علیه ما تبعیض قائل می‌شود و دادگاه لاهه سیاسی است و طبق قوانین عمل نمی‌کند، دادگاه لاهه از بیش از ۱۰ سال قبل از جایگاه بالایی در جامعه بین الملل و  قطعنامه های موثر آن برخوردار بوده و این جایگاه در صورتی که این دادگاه در احکامش سیاسی و جانبدارانه بود، به دست نمی‌آمد.

این مسئول اسرائیلی افزود: تمامی ادعاها مبنی بر سیاسی بودن قوانین بین المللی عجیب است؛ به ویژه که این ادعا از سوی طرف‌هایی مطرح می شود که برای ما باید توضیح دهند چرا دادگاه عالی اسرائیل باید سیاسی باشد و از میان سیاسی ها با یک رویکرد سیاسی مشخص انتخاب شوند و در تصمیم گیری‌هایش موضع گیری اکثریت را منعکس کند، در غیر این صورت همین اکثریت قادر خواهد بود با یک بند این روند و یا هر مورد دیگری را لغو کند.

 این مسئول اسرائیلی گفت: اسرائیل دهه‌ها است در عرصه سیاسی با اتکا به  آمریکا برای لغو قطعنامه های اکثریت در سازمان ملل تلاش می کند و سازمان ملل در طول سال ها از اعمال تحریم هایی علیه ما به دلیل وتوی آمریکا در شورای امنیت ممانعت کرد، وتوی آمریکا به این دلیل که موضع گیری اسرائیل همواره در اقلیت است، مورد نیاز است، بدون وتوی آمریکا فلسطینی ها از مدت ها قبل می توانستند عضو سازمان ملل شوند و تحریم هایی را به دلیل اشغالگری مستمر اعمال کنند، تحریم هایی که دولت ما به دلیل درخواست کمک از نهادهای بین المللی بر فلسطینی‌ها اعمال کرد، بسیار وقیح بوده و یک تروریسم سیاسی است.

این مسئول اسرائیلی افزود: مبارزه سیاسی و قانونی فلسطینی‌ها در واقع نقض کامل تروریسم است و اتهام جامعه بین‌الملل به یهودستیزی به دلیل موضع‌گیری هایش در حمایت از حقوق فلسطینی ها برای کم اهمیت جلوه دادن ارزش این موضوع، مفهوم ضد یهودی را از معنایش دور می کند، اسرائیل به لطف سازمان ملل و دادگاه های لاهه وجود دارد.

تمیر در ادامه گفت: ارتباط مستقیمی میان مخالفت اسرائیل با نهادهای قضایی بین المللی و سیاست دولت فعلی برای ضربه زدن به استقلال دادگاه های ما وجود دارد، ضربه زدن به دستگاه قضایی مانع حمایت از ما در نهادهای سازمان ملل خواهد شد چرا که آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی و اساسا آلمان برای حمایت از ما در نهادهای بین المللی تلاش می کنند به گمان اینکه ما دموکرات هستیم و دستگاه قضایی مستقلی داریم و بدون دادگاه مستقلی که از حقوق اقلیت در برابر زورگویی اکثریت حمایت کند، حمایتی از اسرائیل در نهادهای بین‌المللی وجود نخواهد داشت.

این مسئول اسرائیلی در پایان نیز گفت:  در صورتی که ما به اشغالگری و نقض حقوق اقلیت ها و ضربه زدن به نهادهایی که به ما اجازه می دهند بخشی از نهاد بین المللی باشیم، ادامه دهیم، ممکن است این ادعا که کل جهان علیه ما است، پیشگویی شود که به حقیقت برسد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha