• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401102416042
  • خبرنگار : 71477

مانور نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی

مانور نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی

ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، واشنگتن و سئول مانور نظامی مشترکی را با هدف به اشتراک گذاشتن مهارت‌های جنگی بین دو کشور و بهبود عملیات نظامی مشترک برگزار کردند زیرا آمادگی دفاع ترکیبی پس از تحریکات متوالی اخیر کره شمالی "کاملا ضروری و لازم" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، حدود ۸۰۰ افسر ارتش برای این مانور زمینی مشترک که در نزدیکی مرز دو کره برگزار شد، بسیج شدند.

این مانور شامل تیپ تایگر "TIGER" (نوآوری دگرگون شده نیروهای زمینی که توسط فناوری انقلاب صنعتی چهارم تقویت شده است)، یک یگان ویژه کره جنوبی مجهز به فناوری هوش مصنوعی و جدیدترین سیستم‌های تسلیحاتی، و تیم جنگی تیپ استرایکر "Stryker" آمریکا از بخش دوم پیاده‌نظام است.

این رزمایش، دوم ژانویه آغاز شد و به مدت دو هفته در شهر مرزی "پاجو" در ۳۰ کیلومتری شمال سئول ادامه داشته که شامل سیستم‌های تسلیحاتی مختلف از جمله خودروهای زرهی K۸۰۸ کره جنوبی، خودروهای جنگی استرایکر و همچنین پهپادهای شناسایی و موشک‌های صد تانک "هیونگانگ" می‌شود.

این ۸۰۰ افسر ارتش در نوامبر سال گذشته به عنوان نیروی چرخشی در این منطقه مستقر شدند و در این مانورها با هدف تقویت توانایی‌های عملیاتی ترکیبی‌شان در برابر تهدیدات نظامی کره شمالی شرکت کرده‌اند.

‌این نخستین تمرین ترکیبی آنها محسوب می‌شود. آمریکا و کره جنوبی روز جمعه به رسانه‌ها اجازه دادند در بخش‌هایی از این مانورهای زمینی در میدان آموزشی "موگئون-ری" نزدیک به منطقه غیرنظامی‌شده وارد شوند.

لی جائه-یونگ، فرمانده گردان واحد تایگر گفت: ما از طریق این آموزش نظامی توانستیم روش عملیاتی تیپ تایگر را تقویت و قابلیت همکاری آن با نیروهای ترکیبی را تایید کنیم.  

کره شمالی در سال ۲۰۲۲ میلادی تعداد بی‌سابقه‌ای موشک شلیک کرد و در سال ۲۰۲۳ میلادی نیز به این آزمایشات موشکی خود ادامه داده است. این توسعه تسلیحاتی کره شمالی در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها دال بر اینکه ممکن است پیونگ‌یانگ بتواند یک کلاهک اتمی را برای هفتمین بار آزمایش کند، صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha