• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401102416018
  • منبع : نمایندگی کردستان

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان:

توسعه دانشگاه کردستان شاخصه فرهنگی برای تقویت بودجه استان است

توسعه دانشگاه کردستان شاخصه فرهنگی برای تقویت بودجه استان است

ایسنا/کردستان رییس مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: مقوله فرهنگ از ابزارهای تقویت بودجه استان است و دانشگاه کردستان در این زمینه باید با ایجاد دانشگاه هنر و معماری، توجه به دانشکده کردستان شناسی و فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل برای فارغ‌التحصیلان رشته ادبیات کردی تقویت شود.

بهزاد رحیمی، امروز شنبه (۲۴دیماه) در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه کردستان که با حضور وزیر علوم در دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: رؤسا و مدیران قبلی و کنونی دانشگاه از ذخایر علمی کردستان است که باید حفظ شود.

وی افزود: با توجه به ویژگی های خاص استان و فرهنگی بودن کردستان، می طلبد که نگاه ویژه ای به بودجه استان در حوزه فرهنگی و دانشگاهی شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان، رشد بودجه ظاهری بودجه استان در لایحه سال آینده را ۳۵ درصد اعلام کرد و آن را که یک دستاورد برای استان دانست و ادامه داد: مقوله فرهنگ از ابزارهای تقویت بودجه استان است و دانشگاه کردستان در این زمینه باید با ایجاد دانشگاه هنر و معماری، توجه به دانشکده کردستان شناسی و فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل برای فارغ‌التحصیلان رشته ادبیات کردی تقویت شود.

به گفته رحیمی، دانشگاه کردستان دانشجویان زیادی دارد و باتوجه به این ظرفیت نیاز به توسعه داشته و با توجه به قدمت ۴۰ساله این دانشگاه می طلبد که مراکز آن به ویژه خوابگاه های دانشگاه بازسازی شود.

وی بر ضرورت اتمام دانشکده‌های اقماری در سقز، بیجار و قروه تاکید کرد افزود: در استان کردستان در مقایسه با استان های دیگر از دانشگاه های اقماری کمتری برخوردار هستیم و تقویت خوابگاه های متأهلی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بدنه کارشناسی دانشگاه ضعف نیرو داریم و نیازمند جذب هیات علمی هستیم که با توجه ویژه به بومی گزینی این امر محقق خواهد شود.

وی توجه به مسئله بومی گزینی را از اولویت‌های دانشگاه های استان ذکر و عنوان کرد: عدالت آموزشی باید در دانشگاه های استان کردستان اجرا شود.

رحیمی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان در زمینه جذب دانشجویان بین المللی بسیار موفق عمل کرده است، خاطرنشان کرد: دانشجویان بین المللی در دانشگاه کردستان از ظرفیت های ویژه این دانشگاه در استان است که می تواند حتی امتیازی برای اهداف دیپلماسی آموزشی وزارت علوم باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha