• جمعه / ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401102315367
  • خبرنگار : 50491

سرپرست پلیس فتا گلستان:

فضای مجازی برای کودکان گلستانی امن‌ می‌شود/ جزئیات پویش کودکان سایبری

فضای مجازی برای کودکان گلستانی امن‌ می‌شود/ جزئیات پویش کودکان سایبری

ایسنا/گلستان سرپرست پلیس فتا استان گلستان با اشاره به اجرای سومین پویش مردمی کودکان سایبری در استان، گفت: این پویش از ۲۴ الی ۲۹ دی‌ماه جاری با هدف افزایش آگاهی عمومی درباره مخاطرات فضای مجازی برای کودکان برگزار می‌شود.

سرهنگ سعید تجری امروز جمعه ۲۳ دی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ارتقای فرهنگ سایبری و مهارت استفاده مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها، ایجاد محیطی ایمن برای کودکان به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، ایجاد جریان‌ گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرائم سایبری در کشور و همچنین افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری نتایجی خواهند بود که در اجرای این پویش به ثمر خواهند نشست.

وی از پویش کودکان سایبری به‌عنوان یکی از اقدامات مهم پیشگیرانه سایبری پلیس فتا در سال ۱۴۰۱ یاد کرد و افزود: این پویش با هدف ارتقای آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی، کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و کودک، پیشگیری از آسیب‌های ناشی از استفاده ناصحیح فضای مجازی برای کودکان، افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری، برگزار خواهد شد.

سرپرست پلیس فتا استان گلستان با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود، ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی کاربران و ایمنی کودکان در فضای مجازی ضرورت دارد، یادآور شد: این پویش با رویکرد استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت‌های عمومی در قالب پویش مردمی کودکان سایبری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

تجری از خانواده‌ها خواست؛ با پیگیری صفحه پویش کودکان سایبری به آدرس cyberpolice.ir/cyberkids  و دنبال کردن محتوای آموزشی در خصوص حضور کودکان در فضای مجازی با هشتگ(#کودکان_سایبری) به راهکارها و اقدامات مؤثری به منظور حفاظت از کودکان خود در فضای مجازی دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: والدین می‌توانند گزارش موارد مشکوک در فضای مجازی را به سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران پلیس فتا در میان بگذارند تا اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha