• جمعه / ۲۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401102315366
  • خبرنگار : 50039

رئیس‌کل دادگستری گلستان خبر داد:

"آزادی" عیدانه بانوان مددجوی گلستان در روز مادر

"آزادی" عیدانه بانوان مددجوی گلستان در روز مادر

ایسنا/گلستان رئیس‌کل دادگستری گلستان از آزادی و مرخصی تعدادی از بانوان مددجوی زندانی از بند زندان همزمان با شب میلاد با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) و امام‌خمینی (ره) خبر داد.

حیدر آسیابی شامگاه روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۰ جمادی‌الثانی زادروز باسعادت دختر پیامبر اکرم (ص) "حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها" که به روز زن و مادر نام‌گذاری شده و میلاد امام‌خمینی‌(ره) "بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران" فرصتی بود تا تعدادی از بانوان مددجوی زندانی در استان گلستان از بند زندان آزاد شوند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با تأکید بر اینکه همزمان با این شب عزیز، سه نفر از بانوان در بند که به علت ناتوانی در پرداخت بدهی، زندانی بودند با کمک نیکوکاران، خیران و ستاد دیه استان آزاد شوند، خاطرنشان کرد: این سه مددجوی زن دارای فرزند بودند که همزمان با روز مادر و با رهایی از بند زندان فرزندان خود را به آغوش کشیدند.

وی مرخصی ۵ روزه به بانوان مددجوی در بند زندان‌های گلستان را از دیگر روش‌های اعطای عیدانه به مددجویان در این روز مهم عنوان کرد و گفت: اعطای این مرخصی با موافقت دادستان مرکز گلستان صورت گرفت که همه بانوان مددجوی استان روز مادر را در کنار خانواده‌های خود باشند.

رئیس کل دادگستری گلستان به زندانی بودن تعدادی از بانوان در استان به دلیل بدهی مالی اشاره کرد و افزود: ۶ بانوی بدهکار دیگر هم که مجموع بدهی آنها ۱۰ میلیارد ریال است در زندان‌های استان‌، چشم انتظار کمک‌های مردمی برای آزادی هستند.

آسیابی با تأکید بر اینکه اینگونه مرخصی‌ها شامل همه زندانیان نمی‌شود، تصریح کرد: محکومان جرایم سرقت و خشن از مرخصی روز زن مستثنی شدند.

وی مساعدت پرشور نیکوکاران و خیران در زمینه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را مهمترین اقدام برای بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده دانست و یادآور شد: نیکوکاران و خیران در همه فصول سال و در مناسبت‌های مختلف با اهدای مبالغ خرد و کلان زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم می‌کنند که این خود گواه مهربانی و ایمان بسیار بالای مردم استان گلستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha