• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401102215096
  • خبرنگار : 50214

معاون وزیر صمت در یزد:

راه ایجاد توسعه متوازن در کشور از تولید می‌گذرد

راه ایجاد توسعه متوازن در کشور از تولید می‌گذرد

ایسنا/یزد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: راه ایجاد اشتغال، معیشت و توسعه متوازن کشور از تولید می‌گذرد.

«علی رسولیان» امروز پنجشنبه 22 دیماه در جریان بازدید از یک شرکت تولید تایر در یزد به دنبال سفر هیئت دولت با بیان اینکه اگر بخواهیم در کشور شاهد رونق معیشت و اشتغال مردم باشیم، باید «تولید» را توسعه دهیم، اظهار کرد: از مدیران این شرکت تولید تایر در یزد به‌خاطر ایجاد اشتغال مستقیم برای ۶ هزار نفر تقدیر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه با فعالیت بخش خصوصی در کنار دولت می‌توان تولید را رونق بخشید، ادامه داد: لاستیک از نیازهای ضروری کشور است؛ یکی از راه‌هایی که استکبار درصدد است تا کشور را تحت‌فشار قرار دهد، تحریم در زمینه لاستیک هست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدام ارزشمند تولیدکنندگان لاستیک و با ابراز امیدواری از اینکه کل نیاز کشور به لاستیک توسط تولیدکنندگان داخلی انجام گیرد، افزود: با توسعه و ایجاد واحدهای تولید لاستیک می‌توانیم گامی در راستای خنثی‌سازی تحریم‌های دشمن در زمینه لاستیک برداریم.

وی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور بر رعایت حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند با قیمت‌گذاری دست دلالان را در زمینه‌های مختلف کوتاه کند که صنعت لاستیک هم از این مسئله مستثنا نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه یک واحد تولید سیستم های امنیتی و نیز یک واحد صنایع الکترونیکی در شهرک صنعتی یزد را افتتاح کرد.

این واحد تولید سیستم های امنیتی با صرف ۴۶۷ هزار یورو سرمایه گذاری ارزی و ۸۷ هزار میلیون ریال سرمایه گذاری ریالی که در زمینی به وسعت ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع و زیربنای  هزار و ۶۰۰ متر مربع ساخته شده است.

واحد مذکور با اشتغالزایی مستقیم برای ۲۵ نفر در زمینه تولید دوربین مداربسته فعالیت دارد و ظرفیت سالانه این واحد در بخش تولید دوربین مداربسته یک میلیون و ۵۰۰ عدد است.

واحد صنایع الکترونیکی افتتاح شده توسط معاون وزیر صمت نیز که برای ۳۳ نفر اشتغالزایی کرده است، چراغ های ال.ای.دی تولید می‌کند.

این طرح در سال ۱۳۹۸ اجرا شده و مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرخ ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha