• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۲۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102013736
  • خبرنگار : 30147

رانندگان مراقب پدیده یخ سیاه در محورهای خلیل‌آباد، کاشمر و کوهسرخ باشند

رانندگان مراقب پدیده یخ سیاه در محورهای خلیل‌آباد، کاشمر و کوهسرخ باشند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشمر و خلیل‌آباد از رانندگان خواست هنگام تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان‌ها مراقب پدیده یخ سیاه باشند.

علی اکبر یوسفیان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: قبل از شروع بارش برف اکیپ‌های راهداری محورهای کاشمر به ریوش، کاشمر به خلیل‌آباد و کاشمر به شادمهر را پوشش دادند.

وی عنوان کرد: اکیپ‌های راهداری از روز گذشته، ۱۹ دی، در محورهای تحت پوشش این اداره مستقر شدند و همچنان در حال برف‌روبی و پاشیدن شن و نمک هستند. اکنون شن و نمک‌پاشی در ۲ طرف محور کاشمر به خلیل‌آباد، شادمهر و کوهسرخ در حال انجام است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشمر و خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: هر چند تاکنون انسداد محور نداشته‌ایم اما با توجه به اینکه بارش برف همچنان ادامه دارد، در محورهای این منطقه به خصوص محور کوهستانی کاشمر به کوهسرخ از رانندگان درخواست می‌شود بدون زنجیرچرخ وارد این محورها نشوند.

وی با بیان اینکه اکنون دمای هوا در محور شادمهر به زیر صفر رسیده و احتمال یخبندان می‌رود، بیان کرد: تا صبح فردا تمام نیروهای راهداری در آماده‌باش هستند و محورهایی که نیاز به شن و نمک‌ داشته باشد، اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

یوسفیان گفت: احتمال ایجاد یخ سیاه در محورهای تحت پوشش این اداره وجود دارد. باید توجه داشت در چنین حالتی جاده حالت عادی دارد ولی در واقع یخ‌زده است. بنابر این لازم است رانندگان سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

وی افزود: در حال حاضر پنج اکیپ راهداری در محورها استقرار دارند. خوشبختانه شن و نمک مورد نیاز برای جاده‌ها پیش‌بینی شده و تاکنون بالغ‌ بر ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن شن و نمک مصرف شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کاشمر و خلیل‌آباد با اشاره به اینکه چون وقتی دما از حدی بیشتر کاهش پیدا کند، شن و نمک هم تاثیر خود را از دست می‌دهد، خاطرنشان کرد: احتمال این می‌رود که در محور کوهسرخ دما به ۱۰ درجه زیر صفر برسد.

وی تصریح کرد: امروز به سه دستگاه تریلی در محور کوهسرخ که به دلیل بارش برف و یخ‌زدگی با مشکل مواجه شده بودند، توسط نیروهای راهداری خدمات‌رسانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha