• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102013676
  • خبرنگار : 50107

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خبر داد

امدادرسانی به ۱۲ فرد حادثه دیده توسط هلال احمر در جاده‌های خراسان رضوی

امدادرسانی به ۱۲ فرد حادثه دیده توسط هلال احمر در جاده‌های خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تاکنون سه خودروی گرفتار برف و کولاک شدند؛ ۱۲ نفر حادثه دیدند؛ ۹ نفر امدادرسانی و یک نفر مصدوم شدند و یک مصدوم نیز منتقل شده است.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملیات هلال احمر استان در پی بارش برف اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و شروع بارش‌ها به صورت برف در محورهای شمال، شرق، شمال شرق و غرب استان، اعلام آمادگی به تمام شعب استان ابلاغ و بنا بر گزارش‌های ارسالی شعب، خدمات امداد و نجات مختلفی انجام شده است.

وی افزود: تعداد ۲۷ پایگاه ثابت و چهار پایگاه موقت امداد و نجات با به کارگیری ۱۴۷ نفر، ۲۲ مرکز پاسخگویی اضطراری کشیک با ۴۴ نیرو، یک پایگاه پشتیبانی عملیات امداد و نجات در مرکز استان و یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) با ظرفیت چهار نفر، در مجموع به صورت روزانه در سطح استان ۲۰۶ نفر در مراکز عملیاتی جمعیت هلال احمر استان فعال هستند.

رفیعی ادامه داد: ۳۳۱ خانه هلال در ۲۹۵ نقطه روستایی و ۳۶ نقطه شهری با ظرفیت ۸۴۱۳ نفر عضو آموزش‌دیده مشغول به فعالیت هستند. در حال حاضر از ۵۹ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۷ دستگاه خودروی ست، ۳۵ دستگاه خودروی کمکدار سبک امدادی، ۲ دستگاه خودرو، ۶ دستگاه موتورلانس، ۱۶ دستگاه خودروی سنگین و یک فروند بالگرد نیز برای امدادرسانی استفاده می‌شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: کیلومتر ۵۰ محور صالح‌آباد به تربت جام، کیلومتر ۱۶ محور کلات به درگز (روستای چرم‌کهنه) و کیلومتر ۵۵ محور مشهد به نیشابور درگیر حوادث برف و کولاک است. هم‌اکنون ۲ عملیات نجات کوهستان توسط شعب خوشاب نیز در حال انجام است که در پی آن ۲ نفر دچار حادثه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش فعالیت سامانه بارشی از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ بر حجم بارش برف در مناطق شرقی، شمال شرق و قسمتی از جنوب استان افزوده خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha