• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401102013610
  • خبرنگار : 50199

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مطرح کرد

رقابت سخت منتخبان گروه‌های تئاتر فجر در مازندران

رقابت سخت منتخبان گروه‌های تئاتر فجر در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه رقابت سخت منتخبان گروه‌های تئاتر فجر را در استان شاهد هستیم، گفت: با حضور ۹ استان هم‌زیستی هنری و همایش اقوام را در مازندران داریم که این رویداد هنری موجب تبادل اندیشه و اتحاد بین هنرمندان می‌شود.

حسین جوادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای جشنواره تئاتر فجر مناطق، در استان استان مازندران، اظهار کرد: اداره کل ارشاد استان مازندران میزبانی جشنواره تئاتر فجر مناطق است.

وی افزود: ۹ استان تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گیلان، گلستان، سمنان و قزوین وارد مازندران شدند این استان‌ها مجموعا ۱۸ اثر برای جشنواره ارائه کردند و جزو منتخبین هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: از غروب شنبه پذیرش گروه‌های تئاتر در استان آغاز شد و از روز یکشنبه در ۳ سالن سلمان هراتی، حوزه هنری و بلک باکس اداره کل ارشاد مشغول رقابت هستند. جوادی افزود: اینجا آخرین سکوی رسیدن به جشنواره فجر بوده نقطه آمال و ارزوی بسیاری از اهالی تئاتر است.

وی با اشاره به رقابت تنگاتنگ در این جشنواره، اظهار کرد: استان‌های خراسان رضوی، البرز، گیلان در نمایش حرفی برای گفتن دارند که رقابت نفس‌گیر خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ادامه داد: جمع کردن بیش از ۲۰۰ نفر هنرمند رشته تئاتر در یک جا به مدت ۵ روز اتفاقی بزرگ است و مازندران در حال تجربه این میزبانی است.

جوادی با تاکید براحساس هم‌بستگی در بین اهالی تئاتر، گفت: حضور پیشکسوتان عرصه تئاتر و انجمن نمایش و دستگاه‌های مربوطه و در راس آن استانداری نیز قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمان بندی روزانه ۶ اجرا که آخرین روز به دلیل انصراف ۵ اجرا انجام و داوری می‌شود و فردا چهارشنبه عصر نتایج اعلام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: روز گذشته اجرای نمایش قزل حصار از شاهرود در سلمان هراتی، ترنج از شهر گرمه، پرواز بال‌های سوخته از پاکدشت، پاییز نگفته بود از قزوین، تهران کنار پنجره از بجنورد و شیموئید از تربت حیدریه بود که در حوزه هنری برگزار شد.

جوادی ادامه داد: امروز سه شنبه نمایش پهلوان قلیچ از پیشوا ارشاد نور مهتاب و دریازدگی در بلک باکس اداره ارشاد ساری در حال اجرا است. همچنین نمایش جشن از رشت در سالن سلمان هراتی و نمایش الهه سنگ از شهر خواف در حوزه هنری مازندران تا ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شب برگزار خواهد شد.

وی از پیگیری برای اکران برخی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در مازندران خبر داد و گفت: موافقت اکران برخی از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در مازندران گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در ۳ ماه آینده به میزبانی مازندران خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها در استان‌ها موجب رشد فرهنگی مازندران خواهد بود و اینکه پایگاه تئاتر کشور در مازندران باشد قطعا موثر است و آورده محسوب می‌شود.

جوادی خاطرنشان کرد: با حضور ۹ استان هم‌زیستی هنری و همایش اقوام را شاهد هستیم که تبادل اندیشه و اتحاد بین هنرمندان مازندران نیز ایجاد شد.

وی از راه‌یابی یک نمایش به نام مامور خیابان ۹۲ با موضوع داعش به کارگردانی میثم زندی از شهرستان نوشهر به صورت مستقیم و ویژه به جشنواره فجر خبر داد و افزود: ۲ گروه نمایش از شهرهای بابلسر و ساری در استان فارس به اجرا خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از احتمال راه‌یابی گروه نمایشی از مازندران به کارگردانی رحمان قدمی به جشنواره فجر نیز خبر داد و گفت: امیدواریم هر ۲ گروه از مازندران به جشنواره راه‌یابند. جوادی با تاکید بر اینکه اجرای گروه‌های تئاتر مازندران از ۲۱ ام در فارس آغاز و ۲۴ ام دی ماه اختتامیه خواهد بود، گفت: اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق منطقه ۳ مازندران در ۲۱ دی ماه در تالار مرکزی ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha