• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401102013258
  • خبرنگار : 71415

تصویب قوانینی در مجلس نمایندگان آمریکا که دست تندرو ها را تقویت می‌کند

تصویب قوانینی در مجلس نمایندگان آمریکا که دست تندرو ها را تقویت می‌کند

مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل جمهوریخواهان قرار گرفته، بسته‌ای از قوانین داخلی را تصویب کرد که به موجب آن دست راستگراهای تندرو در این مجلس برای کنترل کوین مک‌کارتی، رئیس جمهوریخواه جدید مجلس نمایندگان تقویت می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این بسته قوانین داخلی مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۲۰ رای مثبت در مقابل ۲۱۳ رای منفی مورد تصویب قرار گرفت. در این رای گیری، تونی گونزالس، یک نماینده جمهوریخواه همراه با تمامی ۲۱۲ نماینده دموکرات مجلس علیه این بسته قوانین رای دادند. یک نماینده جمهوریخواه دیگر هم اصلا رای نداد.

این بسته قوانین که قرار است به موجب آن عملیات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در دو سال آینده مدیریت شود به مثابه یک آزمون زودهنگام برای قابلیت مک‌کارتی برای حفظ انسجام فراکسیون جمهوریخواهان بعد از انتصاب تحقیرآمیز او در این ریاست در روز شنبه به دنبال ۱۵ دور رای‌گیری است.

این قوانین شامل یک سری امتیازات کلیدی که مک‌کارتی به جمهوریخواهان تندرو برای جلب رای آنها به نفع نامزدی‌اش برای ریاست مجلس نمایندگان داد، می‌شود. از جمله تغییراتی که به موجب این بسته قوانین اعمال می‌شود این است که تنها یک قانونگذار می‌تواند در هر زمانی خواستار برکناری‌اش شود.

بر طبق تغییرات دیگر موجود در این بسته، محدودیت‌های جدیدی بر بودجه فدرال وضع شده و همچنین این تغییرات قابلیت مک‌کارتی را به صورت بالقوه برای مذاکرات با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا درباره بسته‌های بودجه‌ای دولت محدود می‌کند.

دموکرات‌ها این بسته جدید قوانین را به عنوان قوانین مختص افراطی‌های جنبش ماگا (آمریکا را دوباره بزرگ کنیم) که نفع شرکت‌های ثروتمند را بر کارگران ترجیح داده، استانداردهای اخلاقی کنگره را تضعیف ‌کرده و منجر به محدود شدن بیشتر سقط جنین می‌شوند محکوم کردند. جیم مک گاورن، یک نماینده مجلس نمایندگان آمریکا گفت: "این قوانین هدفشان تلاشی جدی برای مدیریت نیست. آنها اساساً یک یادداشت برای باجخواهی از آمریکا از جانب راستهای افراطی هستند."

گونزالس، تنها جمهوریخواه مخالف این بسته قوانین گفت، او  با محدودیت‌های بالقوه بر بودجه نظامی آمریکا در زمان تنش‌های فزاینده با روسیه و چین مخالفت کرده است.

رای مخالف او به این بسته در حالی ثبت شد که یک گروه از حامیان مردمی محافظه کاران مشهور به FreedomWorks در توئیتر گفت: "اگر تونی به بسته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا نه بگوید، نباید از ورود او به دور صدونوزدهم کنگره استقبال کرد."

جمهوری‌خواهان در جریان انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر گذشته کنگره آمریکا، تعداد کرسی‌هایی کمتر از حد انتظار در کنگره کسب کردند اما در مجلس نمایندگان اکثریتی شکننده با ۲۲۲ کرسی در مقابل ۲۱۲ کرسی دموکراتها دارند. این وضعیت قدرت تندروها را تقویت کرده و سؤالاتی را در مورد چگونگی کارکرد این کنگره دچار چنددستگی ایجاد کرده است.

قانونگذاران کنگره آمریکا با وظایف مهمی در سال پیش رو از جمله رسیدگی به سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری دولت فدرال روبرو هستند. عدم رسیدگی به این سقف بدهی یا حتی ایجاد یک بن بست طولانی در رسیدگی به آن، اقتصاد جهانی را متزلزل خواهد کرد.

از جمله تغییرات دیگر بسته قوانین جدید عبارتند از یک دوره انتظار ۷۲ ساعته بین زمان ارائه یک لایحه تا زمانی که بتواند به رای‌گذاشته شود، سقف گذاشتن برای هزینه‌های دولت در سطح سال ۲۰۲۲، و ایجاد کمیته‌ای برای تحقیقات درباره وزارت دادگستری آمریکا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha