• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401102013199
  • خبرنگار : 50189

رئیس اورژانس کشور اعلام کرد

کمبود ۱۴۰۰ پایگاه اورژانس در کشور

کمبود ۱۴۰۰ پایگاه اورژانس در کشور

ایسنا/کرمان رئیس اورژانس کشور درباره تعداد پایگاه‌های اورژانس کشور و کمبودها در این زمینه گفت: هر کشوری براساس نیازهایش شاخص‌های خود را تعریف می‌کند و در حال حاضر ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در کشور وجود دارد و براساس پیش‌بینی‌ها، به حدود ۱۴۰۰ پایگاه دیگر در بخش شهری و جاده‌ای در کل کشور نیاز است.

جعفر میعادفر پیش از ظهر امروز ۲۰ دی‌ماه در حاشیه افتتاح اورژانس پیش‌بیمارستانی شهید شفیعی در کرمان درباره راه‌اندازی اورژانس بانوان گفت: تقریبا از دو سال پیش دانشجو در رشته فوریت‌های پزشکی که جذب می‌کنیم، بخشی به بانوان اختصاص داده شده و آموزش می‌بینند و به نظر می‌رسد تا سال آینده اولین گروه فارغ التحصیلان را در این رشته داشته باشیم.

او ادامه داد: اکنون در کلانشهرها پایگاه شهری بانوان راه‌اندازی شده و در حال حاضر در تهران چهار پایگاه بانوان وجود دارد.

رئیس اورژانس کشور، افزود: فضای فیزیکی مشکل ماست. زیرا برای راه‌اندازی پایگاه بانوان حتما باید تیم‌سه نفری باشد و یک مرد به عنوان راننده و انجام کارهای سخت فیزیکی به این تیم کمک کند. لذا باید فضای ساختمان دارای فضای مجزا برای آقایان و بانوان باشد.

او از راه‌اندازی یک پایگاه بانوان در شهر کرمان خبر داد و بیان کرد: اگر فضای فیزیکی آن تامین شود، این پایگاه در کرمان راه‌اندازی خواهد شد. گفتنی است که ساعات کار بانوان در پایگاه‌های اورژانس بانوان، هشت صبح تا هشت شب است.

میعادفر از افزایش تعداد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ سخن به میان آورد و اظهار کرد: سال گذشته در کل کشور حدود ۱۹ میلیون تماس با ۱۱۵ گرفته شده که ۵ میلیون‌مورد آن منجر به ماموریت و ۵ میلیون‌ مورد آن مشاوره پزشکی پرستاری بوده و حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد به اشتباه شماره گرفته شده و سریع قطع می‌شود و تعدادی هم‌مزاحم هستند و باتوجه به مجهز بودن به آیدی کالر، لذا مزاحمان به مراکز قضایی معرفی می‌شوند.

 رئیس اورژانس کشور درباره تعداد پایگاه‌های اورژانس کشور و کمبودها در این زمینه نیز گفت: هر کشوری براساس نیازهایش شاخص‌های خود را تعریف می‌کند و در حال حاضر ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در کشور وجود دارد و براساس پیش‌بینی‌هایی به حدود ۱۴۰۰ پایگاه دیگر در بخش شهری و جاده‌ای در کل کشور نیاز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha