• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401102013142
  • خبرنگار : 71592

منبع آگاه: هنوز تاریخ نشست وزیران خارجه روسیه، ترکیه و سوریه قطعی نشده است

منبع آگاه: هنوز تاریخ نشست وزیران خارجه روسیه، ترکیه و سوریه قطعی نشده است

یک منبع آگاه اعلام کرد، تاریخ نشست وزرای خارجه روسیه، ترکیه و سوریه همچنان در حال آماده سازی است و هنوز قطعی نشده است‌.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این منبع با اشاره به اطلاعات منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر احتمال برگزاری این نشست در روزهای آینده در امارات متحده عربی گفت: «تاریخ این دیدار در حال تعیین شدن است. هنوز توافق نهایی در مورد آن حاصل نشده است.»

همچنین روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع پیگیر، گزارش‌ها درباره برگزاری این نشست فردا چهارشنبه در مسکو را تکذیب کرد و نوشت، تاکنون تاریخ دقیقی برای این نشست تعیین نشده است و گزارش‌های منتشر شده صحت ندارند.

این منابع که خود را مستقل معرفی می‌کنند به این روزنامه سوری گفتند، برگزاری این نشست به عملکرد کمیته‌های تخصصی منوط است که پس از نشست سه جانبه وزرای دفاع سوریه، روسیه و ترکیه در ماه گذشته در مسکو تشکیل شدند و هدف از این کمیته‌ها این است که اجرای صحیح نتایج این نشست را پیگیری کنند.

پیش از این روزنامه الشرق الاوسط نوشت، وزیران خارجه سه کشور مذکور روز چهارشنبه در مسکو دیدار می‌کنند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ فاش کرد که اواسط ژانویه با همتایان روسی و سوری خود در گامی جدید برای همگرایی آنکارا و دمشق نشستی خواهد داشت؛ اما مکان این نشست را مشخص نکرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ گفته بود به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد داده، پیش از نشست روسای سرویس‌های اطلاعاتی، وزارت دفاع و امور خارجه ترکیه، روسیه و سوریه، دیداری بین سران این سه کشور برگزار شود.

پیش از این هم وزرای دفاع روسیه، سوریه و ترکیه و نیز روسای سرویس‌های اطلاعاتی این سه کشور در مسکو مذاکرات سه جانبه داشتند که طی آن درباره راه‌های حل بحران سوریه، مشکل آوارگان و مبارزه با همه سازمان‌های تروریستی در این کشور بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha