• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401101912666
  • خبرنگار : 50180

یک مسئول:

آموزش و پرورش می‌تواند در جهت ارتقای سلامت اداری گام‌های مهمی بردارد

آموزش و پرورش می‌تواند در جهت ارتقای سلامت اداری گام‌های مهمی بردارد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان می‌تواند در حوزه ارتقای سلامت اداری گام‌های پایه‌ای بردارد.

سید مجتبی هاشمی، امروز(19 دی) در نشست تخصصی دو روزه مدیران کل استانها، رئوسا، کارشناس مسئولان و کارشناسان اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش قطب 4 کشوری(کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، ایلام و خوزستان) در استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه چندبعدی با کارکردهای مختلف است، گفت: سلامت اداری به عنوان یک اولویت در آموزش و پرورش مطرح است، چون مردم نمی‌توانند بپذیرند هیچ نقطه سیاهی در تابلوی سفید آموزش و پرورش باشد.

هاشمی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در حوزه ارتقای سلامت اداری ورود کند، گفت: اگر قرار است در حوزه سلامت اداری اتفاقی بیافتد، باید کار را از آموزش و پرورش شروع کنیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در راستای ارتقای سلامت اداری مدل بومی شده لازم دارد، گفت: آموزش و پرورش با تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان می‌تواند در حوزه ارتقای سلامت اداری گام‌های پایه‌ای بردارد.


5300 بازدید از حوزه‌های اجرایی امتحانات نهایی  سراسر کشور

به گزارش ایسنا، هاشمی با اشاره به استقرار سامانه‌هایی برای نظارت بر فرآیندهای برگزاری امتحانات نهایی دی ماه امسال، گفت: امسال امتحانات نهایی در سراسر کشور با ملاحظات بیشتری برگزار و در راستای ارتقای سلامت برگزاری امتحانات نهایی تاکنون 5300 بازدید از 1200 حوزه اجرای امتحانات نهایی در سراسر کشور صورت گرفته است.

هاشمی افزود: در این بازدیدها تخلفاتی که در حوزه‌های فرآیندی یا برگزاری در حوزه‌های مختلف وجود داشته، رصد و تذکرات و برخوردهای لازم انجام شده است.

سلمان محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه استان کرمانشاه حدود چهار هزار مدرسه با 15 هزار کلاس درس دارد، گفت: هم اکنون قریب 370 هزار دانش‌آموزان در مدارس استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند که 26 هزار فرهنگی شاغل عهده دار کار تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان هستند.

محمدی اضافه کرد: استان کرمانشاه همچنین 29 هزار بازنشسته فرهنگی دارد.

آموزش و پرورش می‌تواند در جهت ارتقای سلامت اداری گام‌های مهمی بردارد


مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در جهت ارتقای سلامت اداری پای کار بیاید، گفت: تنها با تربیت انسانهای متعهد و متخصص می‌توانیم از نظام اداری صیانت کنیم.

محمدی با بیان اینکه باید همه دستگاه‌ها آموزش و پرورش را در تربیت صحیح دانش‌آموزان یاری دهند، گفت:آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین، تربیت دانش‌آموزان در تراز جمهوری اسلامی را در برنامه دارد.

وی با اشاره به ضروری بودن الگوسازی برای دانش آموزان برای تعلیم و تربیت افراد متعهد و متخصص، گفت: شهدا بهترین الگو برای دانش‌آموزان هستند، لذا باید دانش‌آموزان را با سبک زندگی شهدا آشنا کنیم. 

وی تاکید کرد: باید دانش آموزان را با سبک زندگی چهره‌های شاخصی مثل حاج قاسم آشنا کنیم. 

آموزش و پرورش می‌تواند در جهت ارتقای سلامت اداری گام‌های مهمی بردارد


 نشست تخصصی دو روزه مدیران کل استانها و رئوسا، کارشناس مسئولان و کارشناسان اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش قطب 4 کشوری(کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، ایلام و خوزستان) طی امروز و فردا(19 و 20 دی) در استانداری کرمانشاه در حال برگزاری است.

شبکه سازی بازرسین غرب کشور و ایجاد تعاملات لازم بین استانهای غربی از اهداف این نشست تخصصی است و قرار است در پایان نشست اعضای کمیته سلامت اداری آموزش و پرورش استانهای غربی مشخص شوند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha