• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401101912630
  • خبرنگار : 30188

نکات مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت

نکات مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت

بسیاری از اوقات پس از ملاقات با مخاطبی که ممکن است در آینده یکی از مشتریان شما باشد، تنها راه ارتباط با آنها ارائه کارت ویزیت است. به همین دلیل، طراحی یک کارت مؤثر قطعاً ارزش زمان و هزینه را دارد، چرا که باعث می‌شود در ذهن مشتری بمانید و حرفه‌ای‌تر دیده شوید. آنها همچنین راهی عالی برای نشان دادن برند شخصی شما هستند و می‌توانند به عنوان بهترین ابزار بازاریابی مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش ایسنا به نقل از ایران طرح، در واقع بهتر است یک کارت هدفمند برای خود طراحی کنید تا بتوانید در عین حال از آن در زمینه بازاریابی نیز استفاده کنید.

تعامل بیشتر با بیزینس کارت

در حالی که امروزه تمام کارها و ارتباطات به صورت آنلاین در دنیای دیجیتال انجام می‌شود، کارت‌­های ویزیت هنوز در دنیا وجود دارد. یک بیزینس کارت، برای ارتباطات اولیه و ایجاد یک رابطه طولانی مدت طراحی می‌شود. با وجود در دنیای دیجیتال، ارسال اطلاعات از طریق ایمیل و پیامک انجام می‌­گردد، اما تأثیر ارائه کارت به دلیل ارتباط واقعی چندین برابر بیشتر است. حتی اگر دارنده کسب‌وکاری مثل مکانیکی یا لوازم یدکی هستید کارت ویزیت لوازم یدکی یا مکانیکی می‌تواند تأثیر بیشتری بر کسب‌وکار شما داشته باشد.

مهم‌ترین نکات در طراحی کارت‌های ویزیت

بازار هدف

شما باید مخاطب خود را در نظر بگیرید. یک بیزینس کارت معمولی با یک کارت فانتزی و خاص بسیار متفاوت است. کارت، برای کارهای هنری نیز بسیار متفاوت از کارت برای مشاغل قانونی است. واضح است که قبل از چاپ مهم است که بدانیم بازار هدف خدمات و محصولات بیزینس کارت کیست. برای مثال کارت ویزیت تعمیرگاه قطعاً با طراحی کارت ویزیت داروخانه متفاوت است.

خلاقیت در طراحی

نوع طرح‌ها و ترکیب رنگ‌های به کار رفته در بیزینس کارت به نوعی نشان‌­دهنده ماهیت برند شماست. پس برای انتخاب این طرح‌ها، زمان و حساسیت صرف کنید. طرح مورد استفاده باید خلاقانه باشد و شبیه طرح‌های رایج و روزمره نباشد.

طراحی ساده

طراحی جذاب و خلاقانه و در عین حال طراحی ساده. طراحان ساده‌گرا، عمیقاً به عبارت «زیبایی در سادگیست» اعتقاد دارند. کارت‌­های ویزیت طراحی‌شده توسط این طراحان بسیار پرطرفدار و محبوب هستند. در واقع طراحی ساده به این معنا نیست که کارت خود را بدون جذابیت طراحی کنید یا هویت و برند خود را به خطر بیندازید؛ باید کارت خود را به گونه‌ای طراحی کنید که بسیار جذاب و در عین حال مؤثر باشد.

کارت ویزیت مکانیکی

کارت ویزیت مکانیکی

مهم‌ترین نکات در متن کارت ویزیت

آنچه روی کارت می‌نویسید باید کامل، مؤثر و مختصر باشد، چراکه تا حد زیادی تأثیرگذاری آن را تعیین می‌کند. پیام باید دستیابی به هدف مورد نظر را برای شما آسان‌تر کند. به عبارت دیگر، این پیام باید دقیقاً همان چیزی باشد که مخاطبان هدف شما هستند و شما باید به طور مستقیم یا غیرمستقیم نشان دهید که تنها ارائه‌دهنده آن محصول یا خدمات هستید. از این رو برای طراحی کارت ویزیت مکانیکی باید از ادبیات خاص این حرفه استفاده کنید.

بیان کانال‌های ارتباطی

حتماً توجه داشته باشید که ذکر مشخصات شرکت و راه‌های ارتباط با آن در کارت کافی نیست. بیزینس کارت باید جذابیتی داشته باشد که برند شما را در ذهن مخاطبان حک کند. پس اگر قصد دارید یک طرف را به معرفی راه‌های ارتباطی اختصاص دهید، حتماً روی طرف دیگر یک جمله جذاب و تأثیرگذار بنویسید.

انتخاب کاغذ مناسب

استفاده از کاغذ با کیفیت، حس اعتماد به نفس بیشتری را به مخاطب القا می‌کند. مخاطبان ادعاهای بزرگ شما را وقتی روی یک کارت با کیفیت پایین نوشته شوند، باور نمی‌کنند. حتی ضعیف‌ترین عبارات هم وقتی روی یک کارت با کیفیت نوشته می‌شود، بسیار مؤثرتر از عبارات مؤثری است که روی کاغذهای ضعیف به مخاطب ارائه می‌شود.

از کیفیت چاپ و وضوح رنگ اطمینان حاصل کنید. به همین دلیل انتخاب یک چاپخانه معتبر می‌تواند حرف آخر را در مورد موفقیت یا شکست شما در چاپ کارت ویزیت بزند.

کارت‌­های ویزیت مینیمالیستی

اگر می‌خواهید بالاتر از رقبای خود باشید و بیشتر دیده شوید، یک طراحی مینیمالیستی با فضای سفارشی عالی می‌­تواند چشم هر بیننده‌­ای را نسبت به کارت شما خیره کند.

انواع کارت ویزیت

کارت در انواع مختلف براساس کاغذ، سایز، روکش و طرح با برش‌های خاص ارائه می‌شود و هر فرد می‌تواند با توجه به سلیقه و نوع کسب‌وکار خود یکی از هزاران نمونه را انتخاب کند.

کارت ویزیت لوازم یدکی

اندازه کارت ویزیت

هیچ اندازه استاندارد جهانی برای کارت ویزیت وجود ندارد. اکثر کشورها برای کارت خود اندازه خاصی دارند. اما در همین کشورها سایزهای مختلف توسط برخی شرکت‌ها، افراد و کسب‌وکارها طراحی و چاپ می‌شود. سبک شخصی مشتری یا طراح و امکانات چاپ دو عامل مهمی هستند که بر ابعاد کارت تأثیر مستقیم دارند.

نوع و نحوه چاپ کارت، حفظ حاشیه‌های لازم در کناره‌های کارت در زمان طراحی و ابعاد رایج در کشورهای هدف، همگی در انتخاب سایز کارت تأثیرگذار هستند. البته امروزه استفاده از اندازه‌های غیرمعمول کارت‌های حرفه­‌ای از جمله کارت‌های کوچک و مربعی رایج شده است و این کارت‌ها ایده‌های خلاقانه طراحان را به نمایش می‌گذارند.

مزایا و معایب کارت­‌های ویزیت

  • بیزینس کارت یک راه عالی برای جذب مشتری، قابل مشاهده و مؤثرترین برند شما است.
  • هنگام برقراری ارتباط با افراد، کارت‌ها به راحتی در دسترس هستند.
  • کارت ویزیت یک راه عالی برای ایجاد روابط شخصی قوی و معنادار است. به طور کلی، مردم عادت دارند هنگام برقراری ارتباط، کارت رد و بدل کنند.
  • چاپ بیزینس کارت گران نیست.

یادداشت پایانی

انتخاب کارت‌­های ویزیت گرچه ممکن است عملی راحت و پیش ‌پا افتاده به نظر برسد، اما طراحی حرفه‌ای و رعایت مواردی که ذکر شد، می‌تواند برای همیشه شما را در ذهن مخاطب حک کند. از این رو بهتر است در قدم اول برای برندسازی کسب‌وکار خود با طراحان حرفه‌ای شروع کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha