• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401101912584
  • منبع : نمایندگی سمنان

بازگشت نارنجی به نقشه کرونایی سمنان/ خطر جولان دوباره کرونا در استان

بازگشت نارنجی به نقشه کرونایی سمنان/ خطر جولان دوباره کرونا در استان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی در برخی شهرستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر یکی از شهرستان‌های این استان به رنگ نارنجی و یکی نیز به رنگ زرد درآمده است.

دکتر کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان سرخه در وضعیت نارنجی وشهرستان مهدیشهر نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته است.

وی بااشاره به افزایش مبتلایان در روزهای اخیر تصریح کرد: با توجه به ورود سه زیر سویه جدید کرونا به کشور، در روزهای اخیر تعداد بیماران چه به صورت مراجعه سرپایی و چه بستری درمجموعه تحت پوشش دانشگاه افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۱ بیمار بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی وابسته به این دانشگاه تحت درمان هستند، عنوان کرد: از مجموع بستری‌ها ۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند، در حالی که در هفته‌های گذشته آمار افراد بستری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه در یک هفته به عدد یک رسیده بود.

وی ادامه داد: در جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان سرخه در وضعیت نارنجی، شهرستان مهدیشهر در وضعیت زرد و خوشبختانه فعلا سایر شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه تاکنون ۹۷۹ هزار و ۱۷۰ دوز واکسن کووید۱۹ در جمعیت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان  تزریق شده است، گفت: تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به زیر سویه های جدید کووید۱۹ بسیار موثر است و افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آن ها گذشته، برای دریافت واکسن نوبت بعد اقدام کنند و در این زمینه تمام مراکز درمانی آماده پذیرش واکسیناسیون مراجعه کنندگان در سطح استان هستند.

قدس با بیان این که ابتلا به زیر سویه جدید شامل علائم عمومی است خاطرنشان کرد: بدن درد، سردرد، سرفه و تاری دید از علائم شایع است. نیازی به مراجعه مجزا جهت انجام تست کرونا وجود ندارد و در زنجیره خدمت کرونا خدماتی از قبیل غربالگری، ویزیت سرپایی، بستری و گرفتن تست کرونا طبق شیوه نامه‌ها انجام خواهد شد.

وی بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و انجام واکسیناسیون به موقع تاکید و بیان نمود: از شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶۳۰۱۵ مورد به بیماری کروناویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۱۲۲۵۴ نفر در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری و ۵۰۷۶۱ فرد به صورت سرپایی شناسایی شدند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha