• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401101912425
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل امور دفتر زنان و خانواده استانداری زنجان:

زنان می‌توانند به عنوان پیشران در جامعه حضور یابند

زنان می‌توانند به عنوان پیشران در جامعه حضور یابند

ایسنا/زنجان مدیرکل امور دفتر زنان و خانواده استانداری زنجان گفت: اگر جایگاه و هویت واقعی خود را بشناسیم تمایل و جایگاه مردگریزی برای انسان‌ها به وجود نمی‌آید.

فائزه موسوی پیش از ظهر امروز (۱۹ دی‌ماه) در دوره آموزشی مدیریت مصرف بهینه انرژی که در شرکت گاز استان زنجان برگزار شد، با اشاره به در پیش‌رو بودن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: اسلام به هویت انسانی فرد نگاه می‌کند. اسلام انسان را در جایگاه عبد بودن می‌بیند و در مسیری که باید طی کند تا به مقصد برسد تفاوتی بین زن و مرد قائل نمی‌شود؛ ولی در طی مسیر در مدل رسیدن به مقصد جنسیت تاثیر دارد ولی در اصل تفاوتی در بنده بودن و عبدیت برای خداوند وجود ندارد چرا که خداوند جایگاه‌هایی را برای زن و مرد تعیین کرده است.

وی تصریح کرد: ندانستن هویت و جایگاه، گاهی باعث می‌شود بانوان غبطه بخورند که ای کاش شرایط جوری فراهم می‌شد که این قشر همانند مردها بودند و این اتفاقات به‌دلیل اشکالاتی است که در طی نوع مسیر داریم.

این مسئول تصریح کرد: زن‌ها می‌توانند به عنوان پیشران و حل‌کننده مسایل و نه به عنوان مسئله در جامعه حضور یابند؛ کسانی که می‌توانند بخشی از مسائل جامعه را حل کنند و اگر این‌گونه به هویت و جایگاه زنانه و مردانه نگاه کنند بسیاری از مسائلی که ذهن‌ها را آشفته می‌کند پیش نخواهد آمد.

موسوی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی جایگاه و هویت زنانه ما شکل واقعی را بیشتر به خود گرفته ولی هنوز به جایگاه صددرصدی نرسیده است، البته همه انسان‌ها هویت خود را به خوبی پیدا نکرده‌اند اما آن نگاه بد به زن به عنوان یک ضعیفه که باید دستور مردان را اجرا کند به برکت انقلاب اسلامی قرار است از بین برود و در آن مسیر قرار داریم. همچنین رویکرد دولت برای حضور بانوان در بحث پیشرانی، حل مسئله به دست خانم‌ها و کمک کردن به بانوان است تا در عرصه‌های مختلف جامعه خود را نشان دهند و به جایگاه واقعی خود برسند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان گفت: دستور اسلام این‌گونه است که جایگاهی که برای زن است ارزشش به اینکه در یک مدل مردانه حضور یابد نیست و جایگاه بانوان جایگاه تربیتی و جایگاه به معراج بردن مردان است که امیدواریم در هر مسئولیتی که هستیم کار اصلی تربیت خود و نسلی که بر عهده ما است را فراموش نکنیم.

وی با بیان اینکه در دفتر بانوان استانداری هم سعی کرده‌ایم فضایی را فراهم کنیم که بتوانیم از استعدادها و توانمندی‌های بانوان که می‌توانند به عنوان پیشران حضور داشته باشند کمک بگیریم، خاطرنشان کرد: اگر یک قدم مثبتی در جامعه برداشته شود قطعا با دوشادوش بودن زنان و مردان در کنار هم اتفاق می‌افتد. باید فضا فراهم شود تا به تمدن اسلامی برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha