• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401101912419
  • خبرنگار : 50212

کریمی:

پیشنهاد اختصاص نماینده مستقل به شهرستان‌های کمیجان و خنداب به تصویب رسید

پیشنهاد اختصاص نماینده مستقل به شهرستان‌های کمیجان و خنداب به تصویب رسید

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد اختصاص یک نماینده مستقل برای شهرستان های خنداب و کمیجان در جلسه ۱۸ دیماه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طرح افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در دست رسیدگی است، اظهار کرد: این طرح بعد از اتمام رسیدگی در کمیسیون تخصصی، در صحن علنی مجلس بررسی و به تصویب نهایی خواهد رسید.

وی افزود: این مهم با پیگیری های صورت گرفته از سوی مجمع نمایندگان استان مرکزی و نیز مکاتباتی با رییس جمهور برای جلب نظر موافق دولت، همچنین با پیگیری هایی که در کمیسیون شوراها برای ارائه این پیشنهاد انجام شد، صورت گرفت تا تخصیص یک نماینده اختصاصی برای شهرستان های خنداب و کمیجان، محقق شود.

وی با اشاره به مطرح شدن دو پیشنهاد در این خصوص اظهار کرد: پیشنهاد نخست افزودن یک نماینده به مجموع نمایندگان حوزه انتخابیه شهرستان‌های اراک، کمیجان و خنداب بود که منجر به افزایش تعداد نمایندگان این حوزه انتخابیه از دو نفر به سه نفر خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن خانه ملت در خصوص  پیشنهاد دوم نیز گفت: پیشنهاد شد که یک نماینده جدید و مستقل به صورت اختصاصی برای شهرستان‌های خنداب و کمیجان منظور شود و شهرستان اراک هم به عنوان حوزه انتخابیه جداگانه دو نماینده در مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد دوم بیشتر مورد تاکید مجمع نمایندگان استان مرکزی بود، تصریح کرد: پیشنهاد دوم که از سوی بنده به صورت مکتوب در گذشته ارائه شده بود مورد موافقت قرار گرفت و در نشست روز گذشته با ارائه دلایل و مستندات لازم در کمیسیون شوراها به تصویب رسید.

کریمی ابراز امیدواری کرد که در ادامه با پیگیری‌های لازم، گزارش کمیسیون در صحن علنی مجلس ارائه شود و در قالب طرح کلی افزایش نمایندگان، به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: حق مردم شهرستان های کمیجان و خنداب است که با توجه به ظرفیت‌های گسترده این دو شهرستان بویژه در حوزه اقتصادی و بافت فرهنگی و جمعیت بالایی که دارند از نماینده مستقل و حوزه انتخابیه اختصاصی برخوردار شوند.

کریمی افزود: از گذشته حوزه های انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب همواره انسجام درونی داشته اند و مردم این سه شهرستان در تمامی حماسه های سیاسی و انتخابات حضور معناداری داشته اند، اما انتظار و مطالبه مردم این دو شهرستان در برخورداری از نماینده مستقل بجاست و امیدواریم این خواسته و مطالبه جدی مردم این دیار در مجلس یازدهم محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha