• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401101811578
  • خبرنگار : 50463

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد:

تفرجگاه سخوید یزد در حال ساماندهی است/یک ریال هزینه از بخش دولتی نگرفتیم

تفرجگاه سخوید یزد در حال ساماندهی است/یک ریال هزینه از بخش دولتی نگرفتیم

ایسنا/یزد بخشدار بخش نیر از صورت گرفتن اقداماتی برای بهبود پیست سخوید و کارهایی برای ساماندهی بیشتر این تفرجگاه خبر داد.

با بارش اولین برف زمستانی در ییلاقت استان یزد به خصوص در دامنه های رشته شیرکوه که دهستان هایی همانند سخوید، سانیج، بیداخوید را در بر میگیرد تصاویری مبنی بر غیر استاندار بودن تفرجگاه سخوید در شهرستان تفتِ و خطرات ناشی از آن با عنوان «تفرجگاه سخوید، مفرح اما خطرناک» از سوی این رسانه منتشر و بازخوردهای فراوانی نیز به همراه داشت؛ و سر آغاز یک مطالبه جدی از سوی مسئولان شهرستان تفت و حتی استان برای ساماندهی و استاندار سازی این مجموعه شد.

ابوالفضل افشار بخشدار نیر نیز در رابطه با پاسخگویی به این مطالبات در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در ماه های گذشته اقداماتی برای ساماندهی این تفرجگاه صورت گرفته و این اقدامات تا استاندارد سازی و ساماندهی کامل این مجموعه ورزشی، تفریحی ادامه دار خواهد بود.

بخشدار درباره کارهای صورت گرفته در ماه‌های اخیر در این مجموعه اظهار کرد: ساماندهی سطوح برفگیر تفرجگاه که به دلیل سیل تخریب شده بود، ساماندهی لاستیک‌های محافظ، نصب کنتور سه فاز برق و برج نور برای روشنایی شب ها، و احداث پله‌های سنگی از جمله اقدامات انجام گرفته است.

وی در خصوص انتقاد های مردم از عدم وجود سرویس بهداشتی نیز افزود: کلیه تجهیزات بهداشتی و شیرآلات مورد نیاز خریداری شده است و هم اکنون نیز قابل استفاده است اما به دلیل سرد بودن منطقه با یخ زدگی لوله‌های این مجموعه مواجه شدیم که قرار است با احداث منبع هایی و استفاده از آبگرم کن های برقی مانع از این اتفاق شویم که امید است تا اواخر ماه جاری استفاده از این سرویس های بهداشتی امکان پذیر شود.

افشار در پایان با بیان اینکه کلیه این اقدامات با تدابیر بخشداری نیر و حمایت های بخش خصوصی تا کنون انجام شده و ادامه دار خواهد بود افزود: تا کنون بودجه ای از بخش دولتی برای ساماندهی و استاندار سازی این مجموعه اختصاص نیافته است و همچنین حتی یک متر از زمین های این مجموعه به بخش خصوصی در پی سرمایه گذاری برای ساماندهی این مجموعه واگذار نشده است.

به گزارش ایسنا، تفرجگاه «سخوید» در دامنه جنوبی رشته کوه شیرکوه در تفتِ یزد، را به نوعی پیست اسکی یزد می‌دانند، فضایی که به دلیل نداشتنِ استانداردهای مناسب، سالانه آمارهایی از مجروحانِ این تفریحِ یخی را در یزد منتشر می‌کند. امسال نیز با بارش برف در این منطقه، باعث رونق گرفتن این تفرجگاه و حضور مردم در این منطقه شده است و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس یزد در جمعه گذشته ۱۵ مصدوم از این پیست به جای مانده است.

تفرجگاه سخوید یزد در حال ساماندهی است/یک ریال هزینه از بخش دولتی نگرفتیم

تفرجگاه سخوید یزد در حال ساماندهی است/یک ریال هزینه از بخش دولتی نگرفتیم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha