• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401101811322
  • خبرنگار : 50181

کرمانشاه پاییزی کم باران و گرم را پشت سر گذاشت

کرمانشاه پاییزی کم باران و گرم را پشت سر گذاشت

ایسنا/کرمانشاه معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش ۶۶ درصدی بارش پاییزی امسال کرمانشاه نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با ایسنا، میانگین بارش‌های پاییزی استان را ۴۸.۳ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته با ۸۵.۷ میلی‌متر بارش، کاهش ۴۴ درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت با ۱۴۲.۲ میلی‌متر بارش، کاهش ۶۶ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: در همین مدت میانگین بارش شهر کرمانشاه نیز به ۳۰.۵ میلی‌متر رسید که نسبت به سال گذشته با ۷۶.۲ میلی‌متر بارش، کاهش ۶۰ درصدی و نسبت به بلندمدت با ۱۲۸.۴ میلی‌متر بارندگی، کاهش ۷۶ درصدی داشته است.

به گفته معاون هواشناسی استان کرمانشاه، بیشترین بارش فصل پاییز استان نیز از پاوه به میزان ۱۱۶.۲ میلی‌متر به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته با ۱۶۵.۷ میلی‌متر، کاهش ۳۰ درصدی و نسبت به بلندمدت با ۲۱۵.۹ میلی‌متر، کاهش ۴۶ درصدی داشته است.

زورآوند اشاره‌ای هم به میانگین دمای هوای استان در فصل پاییز داشت که ۱۵.۲ درجه سانتیگراد بوده و افزود: این عدد در سال گذشته ۱۵ درجه سانتیگراد و در بلندمدت ۱۴ درجه سانتیگراد بوده است.

وی میانگین دمای پاییزی شهر کرمانشاه را نیز ۱۳.۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد که این عدد در سال گذشته ۱۳.۳ درجه سانتیگراد و در بلندمدت ۱۱.۷ درجه سانتیگراد بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت بارش‌ها در فصل زمستان نیز یادآور شد: پیش‌بینی‌های بلندمدت نشان می‌دهد بارش‌ها در فصل زمستان و خصوصا در ۴۵ روز دوم این فصل بهتر بوده و به اندازه نرمال و یا حتی بیشتر خواهد بود.

زورآوند با بیان اینکه کرمانشاه بخشی از بارش‌های پاییز را از دست داده، عنوان کرد: بارش‌های زمستانی به هیچ عنوان جبران کننده کم بارشی که در پاییز امسال داشتیم، نیست.

وی به این نکته هم اشاره کرد که پیش‌بینی بارش فصل زمستان فعلا در چشم انداز بلندمدت و با احتمال خطا بوده و برای پیش‌بینی دقیق‌تر باید هر ماه وضعیت نقشه‌ها بررسی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha