• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401101811272
  • خبرنگار : 50201

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی نوشهر خبرداد

کاهش ۸۰ درصدی سطح حریق در جنگل‌های غرب مازندران

کاهش ۸۰ درصدی سطح حریق در جنگل‌های غرب مازندران

ایسنا/مازندران فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر، گفت: در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰ درصد سطح حریق در جنگل‌ها و مراتع غرب مازندران کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، محسن مرادی صادق در جمع خبرنگاران، با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی سطح حریق در ۹ ماهه امسال در جنگل‌های غرب مازندران، اظهار کرد: در همین مدت ۱۸ فقره آتش سوزی درسطح ۲۶ هکتار روی داد که پارسال با تعداد ۳۶ فقره سطحی حدود ۱۳۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی طعمه آتش سوزی شد که به لحاظ تعداد فقرات آتش سوزی ۵۰ درصد کاهش داشته است .

وی افزود: سال گذشته یک مورد آتش سوزی در منطقه ویسر کجور با ۱۰۲ هکتار اتفاق افتاد که بیشترین سطح آتش سوزی بوده است .

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر، تصریح کرد: اغلب این آتش سوزی‌ها سهوی و منشأ انسانی داشته است .

مرادی صادق با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال بر اساس احکام قضایی ۱۳۷ هکتار از عرصه‌های منابع ملی از دست متصرفین خلع‌ید و آزاد سازی شد، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۶۵۵ درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵  نیز ۴۲ هکتار  در ۲۳۹ فقره از عرصه‌های منابع ملی از دست متجاوزان باز پس گرفته شد.

مرادی صادق با اشاره به گشت‌های شبانه روزی ماموران منابع طبیعی در عرصه‌های جنگلی از کشف ۱۷۰ متر مکعب چوب آلات قاچاق و تخلف از ماده ۴۸ قانون حفاظت سازمان منابع طبیعی در حوزه این اداره کل خبر داد و افزود: در همین رابطه ۱۹۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شد .

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی نوشهر با اعلام اینکه شماره‌های ۱۵۰۴ (کد امداد جنگل) و سامانه ۱۳۹ آماده دریافت پیام‌های مردم در خصوص آتش سوزی، تصرفات و تجاوزات به عرصه‌های منابع طبیعی و قاچاق چوب است، خاطرنشان کرد: مردم و دوستداران طبیعت می‌توانند بدون هزینه و شبانه روزی اطلاعات خود را در این زمینه ارسال تا در اسرغ وقت نسبت به آن اقدام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha