• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401101711046
  • منبع : بازار

آسمان مجازی چیست؟

آسمان مجازی چیست؟

اگر عاشق طبیعت هستید اما در آپارتمان زندگی می‌کنید و همیشه خوابیدن در فضای باز و تجربه آرامش منحصر به فرد آن برای شما به معما تبدیل شده است، نصب آسمان مجازی می‌تواند به شما کمک کند.

به گزارش ایسنا به نقل از آسمان مجازی، الگوهای آسمان مجازی به‌قدری جذاب و متنوع هستند که همه سلیقه‌ها را دربر می‌گیرد، مانند گل‌ها، درختان، طرح ابرها، کهکشان‌ها و شب‌های درخشان.

آسمان مجازی به عنوان یکی از جدیدترین سقف‌های کاذب شناخته می‌شود که از صفحات پلکسی گلاس ساخته شده است. آسمان مجازی با تکنولوژی چاپ به صورت تایل‌های آسمان مجازی بوده که در کنار یکدیگر قرار گرفته و طرح‌های متفاوتی را ایجاد می‌کنند.

تایل‌های آسمان مجازی به عنوان سقف کاذب دارای جاذبه‌های بسیار زیبایی هستند که می‌توانند نور و روشنایی بیشتری به فضای شما ببخشند. علاوه بر این به عنوان آسمان مجازی در دکوراسیون نیز کاربرد دارد، زیرا قادر است تمام لوله‌ها و عیوب سقف را پوشش دهد. این محصول در کنار ظاهری تزئینی اثرات روانی مثبتی ایجاد می‌کند. انتقال حس طراوت در خانه‌های آپارتمانی مهم‌ترین خاصیت روانی این سقف‌هاست و همچنین اثرات مثبتی مانند افزایش کارایی در محیط کار و مطب دارد و از همه مهم‌تر صفحات آسمان مجازی روحیه بیماران را در بیمارستان‌ها در بالاترین سطح حفظ می‌کند.

طرح آسمان مجازی

طرح آسمان مجازی با توجه به مکان موردنظر و اینکه محیط اداری باشد یا فضای مسکونی متفاوت است. برای هرکدام از این مکان‌ها، طرح‌های مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه بررسی شده است.

آسمان مجازی طرح گل

استفاده از گل‌ها در طرح‌های مختلف حس لطافت و زیبایی را به محیط منزل یا محل کار می‌افزاید. آسمان مجازی طرح گل در آپارتمان‌ها به ویژه در بخشی از منزل که گل‌های متعددی نگهداری می‌شود، تأثیر زیادی در بهبود فضای داخلی و زیبایی آن دارد. به این دلیل که این نوع سقف‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند می‌توان آن‌ها را با دکوراسیون‌های مختلف ست کرد. همچنین آسمان مجازی اداری در این نوع طرح‌ها استفاده می‌شود که باعث بهبود روحیه و راندمان کاری افراد خواهد شد.

آسمان مجازی چیست؟

آسمان مجازی ساده

در این نوع طرح‌ها که بیشتر برای دیزاینهای ساده کاربرد دارد، تنها آسمان و چندین تصویر ساده وجود دارد. از این نوع آسمان مجازی برای فضای اداری و یا بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. در آسمان مجازی ساده ممکن است تنها عکس آسمان و ابر یا آسمان و شاخ و برگ درخت باشد. انتخاب هر کدام از این طرح‌ها به نوع فضا و کاربرد آن بستگی دارد.

آسمان مجازی طرح کهکشان

این نوع طرح‌ها بیشتر برای اتاق‌ها و طراحی‌های ویژه منازل استفاده می‌شود. این نوع آسمان مجازی از مجموعه بی‌نظیری از آسمان‌های مجازی سیارات، کهکشان‌ها، منظره آسمان در شب، ماه، ستاره‌ها است. معمولاً آسمان مجازی اتاق کودک از این نوع طرح‌ها می‌باشد.

جنس آسمان مجازی

آسمان مجازی از ورقه‌های پلاکسی گلاس یا plexiglass و نوعی ترموپلاستیک ساخته شده است. این نوع سقف‌ها دارای مزایا و معایبی است که قبل از خرید آسمان مجازی باید به آن توجه کرد. مزایای آسمان مجازی شامل موارد زیر است:

آسمان مجازی دارای ماندگاری بالا است که حتی تا ۱۰ سال نیز قابل استفاده است.

دارای طرح های مختلف و متعدد است.

این سقف‌ها را می توان در اندازه‌های مختلف استفاده کرد.

قابلیت شست‌وشو دارند و رطوبت به آن‌ها آسیبی وارد نمی‌کند.

نصب آن آسان است و به وسیله خاصی نیاز ندارد.

معایب این نوع سقف‌ها در استحکام آن است بطوریکه قابلیت نصب لوستر را ندارد. انعطاف‌پذیری این نوع سقف‌ها نیز کم است.

قیمت آسمان مجازی        

قیمت آسمان مجازی با توجه به اندازه و کیفیت آن تعیین می‌شود. برای تعیین قیمت تایل ۶۰*۶۰ آسمان مجازی برای سقف منزل یا اداره خود، محدوده موردنظر برای سقف را تعیین کرده و سپس برای تایل‌های ۶۰*۶۰ تعداد این تایل‌ها را محاسبه کنید. شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، محدوده کمتری برای این نوع سقف را تعیین کنید.

آسمان مجازی را برای کجا می‌توان نصب کرد؟

این سؤالی است که برای بسیاری از مصرف‌کنندگان پیش می‌آید که از این نوع سقف‌های کاذب برای کجا می‌توان استفاده کرد. در حقیقت محدودیتی برای استفاده از این نوع آسمان‌ها وجود ندارد و دارای طرح‌های مختلف است که برای مکان‌های مختلف، متفاوت است. برخی از کاربردهای آسمان مجازی در جدول زیر مشخص شده است.

آسمان مجازی استخر آسمان مجازی اتاق خواب کودک
آسمان مجازی برای آشپزخانه آسمان مجازی برای پذیرایی
آسمان مجازی اداری آسمان مجازی برای بیمارستان

بیشترین استفاده از آسمان مجازی در منازل برای پذیرایی می‌باشد. این نوع سقف کاذب نمایی ویژه به پذیرایی می‌دهد که افراد به محض ورود به منزل، نمای زیبای آسمان مجازی را مشاهده می‌کنند. طرح‌های این نوع سقف با توجه به دکوراسیون سنتی یا مدرن می‌تواند متفاوت باشد. برای دکوراسیون سنتی می‌توان از آسمان مجازی طرح اسلیم استفاده کرد. در طرح‌های مدرن نیز طرح‌های ساده گل، گزینه مناسبی است.

آسمان مجازی چیست؟

آسمان مجازی آشپزخانه

در آشپزخانه‌ها نیز می‌توان از سقف کاذب آسمان مجازی برای ایجاد محیط ویژه و دلخواه استفاده کرد. طرح‌هایی که بیشتر در آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود شامل طرح گل، آسمان و درختان است. از نمای آسمان شب نیز می‌توان در این نوع سقف‌ها استفاده کرد.

آسمان مجازی استخر

در استخرها نیز می‌توان از آسمان مجازی ویژه استفاده کرد. در استخرها به دلیل رطوبت بالایی که دارند باید از آسمان مجازی با کیفیت بالا استفاده کرد. معمولاً در استخرها از آسمان مجازی در طرح‌های آسمان آبی یا پرنده و درختان استفاده می‌شود.

نصب آسمان مجازی

در نصب آسمان مجازی از سه قسمت سازه نورپردازی، سازه سقف کاذب و تایل آسمان مجازی استفاده می‌شود. در پشت این سقف‌ها از سازه نورپردازی برای طبیعی جلوه دادن طرح‌ها استفاده می‌شود. لامپ‌های FPL و LED از متداول‌ترین لامپ‌ها در این قسمت است. سازه سقف کاذب نیز پس از نصب سازه نوردپردازی نصب می‌شود. سپس تایل‌های آسمان مجازی که با طرح دلخواه شما طراحی شده است، نصب شده و به همین راحتی آسمانی زیبا را در بالای سر خود احساس می‌کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha