• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401101710855
  • منبع : نمایندگی سمنان

گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه صنعتی شاهرود با دومین دانشگاه بزرگ بنگلادش

گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه صنعتی شاهرود با دومین دانشگاه بزرگ بنگلادش

ایسنا/سمنان مدیر گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی شاهرود از بسط مناسبات علمی این دانشگاه صنعتی با دانشگاه راج شاهی کشور بنگلادش خبر داد .

دکتر محمد حسین احمدی ۱۷ دی‌ماه در دیدار با نماینده این دانشگاه بنگلادشی که در سفارت بنگلادش در تهران برگزار شد، اظهار کرد: بسط مناسبات علمی با این دانشگاه شناخته شده کشور بنگلادش گامی بلند در راستای همکاری‌های بین المللی دانشگاه صنعتی شاهرود است.

وی با اشاره به ضرورت گسترش مناسبات و همکاری‌های بین المللی افزود: در جلسه رایزنی همکاری‌های بین المللی ایران و بنگلاش که در سفارت این کشور در تهران برگزار شد راهکارهای توسعه همکاری‌های علمی بین دانشگاه و دانشگاه های کشور  بنگلادش بررسی شد.

مدیر گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی شاهرود ادامه داد: در این جلسه که با حضور رایزن ارشد بازرگانی بنگلادش، دکتر جولیا معین تشکیل شد، پیرامون چگونگی و نحوه همکاری طرفین گفت‌وگو و تبادل نظر شد و توانمندی‌های دانشگاه صنعتی شاهرود و دانشگاه راج شاهی بنگلادش و ظرفیت های همکاری دو جانبه دربخش‌های مختلف تبادل استاد و دانشجو، همکاری در طرح های پژوهشی وتحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفت.

احمدی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شالهرود یک دانشگاه با سابقه درخشان علمی است، اضافه کرد: دانشگاه صنعتی شاهرود با پیشینه ۵۰ ساله و دارا بودن قابلیت های مختلف اهتمام ویژه برای گسترش روابط بین المللی با دانشگاه های مختلف بنگلادش در همه شاخص های علمی دایر در دانشگاه دارد و از هرگونه همکاری در این خصوص استقبال می‌کند.

مدیر گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی شاهرود از دانشگاه راج‌شاهی به عنوان دومین دانشگاه بنگلادش نام برد و یادآوری کرد: دانشگاه راج شاهی درسال ۱۹۵۳ تاسیس شده و در حال حاضر بیش از ۳۸۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. همچنین این دانشگاه که دومین دانشگاه بزرگ کشور بنگلادش محسوب می‌شود بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر عضو هیأت علمی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha