• جمعه / ۱۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401101610275
  • خبرنگار : 50286

در یادواره شهدای عشایر جنوب کرمان عنوان شد

حاج قاسم کمر دشمن را در جبهه مقاومت شکست

حاج قاسم کمر دشمن را در جبهه مقاومت شکست

ایسنا/کرمان مسئول کارگره تخصصی قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: حاج قاسم سلیمانی کمر دشمن را در جبهه مقاومت شکست و افول آمریکا مدت ها شروع شده و معلوم است وقتی در جبهه سخت شکست خورد، به دنبال جنگ نرم و ترکیبی آمد.

سردار سرخیلی امروز ۱۶ دی ماه در آیین دومین یادواره ۵۰۰ شهید عشایر جنوب کرمان به مناسبت سومین سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت در کهنوج، شهدا را ستارگان درخشان انقلاب اسلامی دانست و افزود: شهدا گل های گلستان جامعه ما هستند و خانواده های معظم ایثارگران، جانبازان و آحاد ملت غیور ایران اسلامی  و جنوب کرمان با وفا به انقلاب اسلامی هستند خصوصا عشایر شجاع، با ایمان و وفادار به کشور که در طول تاریخ انقلاب اسلامی و قبل از آن همواره درهمه صحنه ها همراه انقلاب و نظام بودند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام شهدا و معمار انقلاب که با نفس گرم خود بر گرفته از راه و رسم ائمه اطهار خیل عظیم مردم و جوانان را برای نابودی ستمگران به میدان مبارزه با استکبار کشاند و ساختار انقلاب سیاسی و انقلاب اسلامی را بنیان گذاشتند، افزود: امام راحل  در عملیات فتح المبین در اول یادآوری می کنند که "رزمندگانی دلاور و شجاع، مردانی مرد از قبیله حسین و مولا علی در میدان رزم به دشمنان رفتند " و در قرآن کریم روزی بنام یوم الحسرت داریم که بسیاری از مؤمنان نیز حسرت می خورند از اینکه چرا دست مومنی را نگرفتند و چرا کار خیر کمتری انجام دادند چرا جزو مجاهدان و شهدا نیستند.

سرخیلی گفت: شهدای شما عشایر و شهید حاج قاسم سلیمانی لحظه لحظه عمرشان را بی وقفه با مجاهدت در راه انقلاب اسلامی و برافراشتن پرچم ایران صرف کردند و لحظه ای درنگ نکردند.

وی با تمجید از رشادت های عشایر در همه صحنه های انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم بدانید انقلاب اسلامی کمر آمریکا و استکبار را شکست. یک مزدوری مثل پهلوی مقدسات این مملکت و باورها و انگیزه های این ملت را در حصر قرار داده و منابع کشور را در اختیار بیگانگان قرار داده بود و به غارت می بردند و در سرنوشت خودمان حاکم نبودیم اما  امام آمد این  حصر و فشار مضاعف را از این ملت برداشت، از آن روز ما به استقلال خود احترام گذاشتیم چون ما ۲۰۰ سال گذشته را و دوران قاجار را لمس کرده بودیم  و امام آمد به  جوانان، مردم و عشایر اعتماد و دشمن را نابود کرد و دیدیم  دفاع مقدس خفت و خواری ۲۰۰ ساله را پاک کرد و در دوران دفاع مقدس یک وجب از خاک این کشور جدا نشد.

سرخیلی به حوادث جهان و کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: دیدید حاج قاسم فرزندی برگرفته از این دیار و از این خطه چگونه کمر دشمن را در جبهه مقاومت شکست و  روز افول آمریکا را می بینیم و همه شاهدیم افول آمریکا مدت ها شروع  شده و معلوم است وقتی در جبهه سخت شکست خورد به دنبال جنگ نرم و ترکیبی آمد و دشمن در جبهه ای تلاشش را آغاز کرده بود تبدیل شد به یک هلال  مقاومت و همه کسانی که دل در گرو آزادیخواهی داشتند ایستادند و  شیعه و سنی  ندارد.

وی تصریح کرد: وقتی که داعش را به جان شیعه و سنی انداختند، حاج قاسم و فرزندان دلیر این مملکت با حمایت بچه‌ های مقاومت در سراسر این  جبهه حاضر شدند و داعش را کنار زدند. افول یعنی این و آمریکا برای داعش ۷ میلیارد دلار خرج کرد و موفق نشد.

یادگار دوران دفاع مقدس با بیان  خطبه ای از نهج البلاغه گفت: دشمن با آمادگی کامل وارد جنگ و فتنه های متعدد است و از ۴۰ سال گذشته تا به امروز ما به دفعات فتنه ها را تجربه کردیم و از اول پیروزی انقلاب سعی کردند که جنگ قومیتی را راه بیندازند و به سراغ عشایر عرب، کُرد، لُرها، ترکمن ها و بلوچ ها  رفتند اما همه این اقوام پای انقلاب ماندند.

مسئول کارگروه تخصصی قرارگاه خاتم الانبیاء افزود: در سوریه و عراق فتنه داعش را دیدید که  شکست خوردند و مجاهدون فی سبیل الله یعنی حاج قاسم و شهدا را ببینید در مقابل دشمن با تمام قدرت و همت ایستادند و ۸۶ کشور در طول دفاع مقدس به صدام کمک کردند که انقلاب اسلامی را شکست بدهند و نتوانستند و اگر می خواهید دشمن را به‌ زمین بزنید و پشتش را به خاک بمالید تنها راهش مقاومت است زیرا  بارها و بارها تعامل با دشمن را از زبان کسانی شنیدیم و بارها گفتند برویم با دشمن مذاکره کنیم، اما چه اتفاقی افتاد و در قضیه هسته‌ ای حتی بزرگترین صنعت این کشور که به دست جوانان دانشمند خودمان‌ ایجاد شده بود بُتن ریختیم بدون اینکه دشمن حرکتی کند. دشمن به عهدش وفا نکرد بلکه جلو هم آمد و برجام های بعدی هم خواست که موشکی و جبهه مقاومت را  تعطیل کنید. تا کجا جلو خواهد رفت و هدف دشمن کجاست؟

سردار سرخیلی  در ادامه توطئه های برجامی دشمنان اظهار کرد: سند ۲۰۳۰ را برای دانش آموزان ما ارائه کردند یعنی آنچه ما می گوییم و هر برنامه ای را برای آینده فرزندان‌تان نیاز دارید همان چیزی است که ما می گوییم.

این همرزم شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس خطاب به همگان به استناد سخنان سیدالشهدای مقاومت گفت: حاج قاسم گفت" جهوری اسلامی حرم  است" باید دفاع کرد و این کشور با وجود جوانان دانشمندی که دارد می تواند مشکلات خودش را به خوبی حل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha