• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401101509937
  • خبرنگار : 50039

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف تشریح کرد:

اعتکاف تولد دوباره جوانان/ امسال شاهد لشکر بزرگ معتکفین خواهیم بود

اعتکاف تولد دوباره جوانان/ امسال شاهد لشکر بزرگ معتکفین خواهیم بود

ایسنا/گلستان مسئول ستاد مرکزی اعتکاف کشور با بیان اینکه محدودیت تعداد فضاهای معنوی کشور محسوس است، گفت: با این وجود امسال شاهد لشکر بزرگ معتکفین خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تکیه‌ای امروز پنج‌شنبه ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ در اولین نشست منطقه‌ای نمایندگان مردمی اعتکاف و مدیران‌کل سازمان تبلیغات اسلامی ۱۱ منطقه شرق و شمال شرق کشور که در سالن اجلاس سازمان همیاری شهرداری‌های استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: اعتکاف تولدی دوباره است و این را باید در معتکفین جستجو کنیم.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف کشور با بیان اینکه امروز اعتکاف به بستر معرفی اخلاق و معنویت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است، ادامه داد: اعتکاف، اربعین و گروه‌های جهادی از مصادیق آشکار منویات مقام معظم رهبری در تبیین فراز ششم از بیانیه گام دوم است.

وی به تدوین سند راهبردی اعتکاف با اهداف سه‌گانه اشاره کرد و افزود: ارتقای کیفی، وحدت رویه در بستر و تداوم اعتکاف سه هدفی هستند تا این رویداد اثرگذار تحول آفرین فراموش نشود.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با تأکید بر اینکه مساجد بستر اعتکاف در کشور کم است، خاطرنشان کرد: مساجد محل اعتکاف در برخی مناطق یا با قرعه واقعی یا شبه قرعه تعیین می‌شوند و این محدودیت است.

وی فضاهای معنوی کشور را نسبت به فضاهای فرهنگی، تفریحی، تفرجی، بوستان‌ها، اماکن ورزشی و دیگر فضاها کم دانست و اضافه کرد: سایر فضاها نسبت به اماکن معنوی در برخی موارد بیشتر هم هست ولی در فضاهای معنوی محدودیت جدی در کشور وجود دارد.

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف کشور وقوع اغتشاشات اخیر کشور را ماحصل کمبود فضاهای معنوی عنوان کرد و گفت: قطعاً اگر در حوزه معنویت و اخلاق فعال‌تر بودیم اغتشاشات و آسیب‌ها کمتر از این بود و باید تلاش کنیم تا با آسیب‌شناسی جلوی وقوع چنین حوادثی گرفته شود.

این مقام مسئول بسط معنویت و اخلاق را در جامعه اسلامی مهم برشمرد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری شاهد استقبال چشمگیر مؤمنین برای شرکت در مراسم اعتکاف باشیم و با تدابیری که اندیشیده شده به نوعی باید بگوئیم که لشکر بزرگ معتکفین به راه می‌افتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha