• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401101509647
  • خبرنگار : 50377

مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران خبرداد

شناسایی ۶۰۵ فرصت سرمایه گذاری در مازندران

شناسایی ۶۰۵ فرصت سرمایه گذاری در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران، با اعلام اینکه تاکنون ۶۰۵ فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۴۱۲ میلیون یورو در استان شناسایی شده است، گفت: در سه ماه گذشته چهار همایش سرمایه گذاری در ۱۱ شهرستان برگزار شد که فضای سرمایه‌گذاری در مازندران از شرایط مناسبی برخوردار است که در این بخش رتبه پنجم کشور را داریم.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هاشمی پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران که به محوریت شهرستان‌های بابل، فریدونکنار و بابلسر به میزبانی شهرستان بابل برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین شاخص در دنیا توسعه انسانی است که در مازندران این میزان ۰.۸ است که به لحاظ عددی با بسیاری از کشورها برابری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تولید ناخالص داخلی سه شهرستان، بابل، بابلسر و فریدونکنار  ۳۳۶ هزار میلیارد ریال است، افزود: سهم بابل ۱۴ درصد، بابلسر ۴.۲ فریدونکنار۲.۴ درصد است .

هاشمی با اعلام اینکه  شهرستان بابل بیش از ۲۶۰ هکتار و ۳۴۶ واحد صنعتی فعال دارد با ۵۶۰ هزار تن مرکبات رتبه نخست تولید مرکبات استان را به خود اخاصاص داد، تصریح کرد: در المپیاد علمی سال ۱۳۹۹ بابل ۶ مدال را به تنهایی کسب کرده است.

وی افزود: ۲۱۷ فرصت سرمایه گذاری در این شهرستان توسط بخش خصوصی شناسایی شده است و قرارداد فاینانس برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با دستور وزیر نیرو با مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان نهایی شده است که اولین فاینانسی است که منجر به عقد قرارداد شد.

 مدیرکل اقتصادو دارایی مازندران، یادآور شد: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی امسال ۶ مجوز با ۴۱ محور صادر شده است که در طول ۴۳ سال گذشته بی‌نظیر است.

این مسئول افزود: در سه ماه گذشته چهار همایش سرمایه گذاری در ۱۱ شهرستان برگزار شد که فضای سرمایه‌گذاری در مازندران از شرایط مناسبی برخوردار است که در این بخش رتبه پنجم کشور را داریم.

هاشمی با بیان اینکه تاکنون ۶۰۵ فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۴۱۲ میلیون یورو در استان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های بابل، بابلسر و فریدونکنار بیش از ۱۷۲۲ میلیون یورو سرمایه گذاری شناسایی شده است که ۱۳۴ فرصت برای بابل و ۴۹ فرصت برای بابلسر ۳۷ فرصت برای فریدونکنار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha