• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401101509490
  • خبرنگار : 50088

امام جمعه اهل سنت تایباد:

ظرفیت‌های هنری در تایباد نیازمند حمایت مسئولان است

ظرفیت‌های هنری در تایباد نیازمند حمایت مسئولان است

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه اهل سنت تایباد با تاکید براینکه این شهرستان مرزی نیازمند کار فرهنگی است، گفت: هرچقدر در حوزه مسائل فرهنگی کار شود بازهم استعداد و ظرفیت وجود دارد.

مولانا غلام‌نبی توکلی روز گذشته ۱۴ دی ماه در دیدار با مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: شهرستان تایباد به دلیل وجود مرز دوغارون پیشانی نظام محسوب می‌شود و همین پتانسیل به این شهر ویژگی دوچندانی داده است.

وی با بیان اینکه موقعیت این شهرستان سبب می‌شود رسیدگی مسئولان به ظرفیت‌های منطقه چند برابر شود، اظهار کرد: در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده هیات دولت به تایباد تقاضا کردیم یک سفر مجزا به این شهرستان داشته باشند و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.

امام جمعه اهل سنت تایباد افزود: چون شهرستان مرزی تایباد از گذشته‌های دور در تاریخ چند هزار ساله خود یک شهر ویژه بوده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نگاه ویژه‌تری به این شهرستان داشته باشند. وقتی تیمور جهانگشا با مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی به عنوان یکی از بزرگترین شخصیت‌های تاریخ عرفانی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران دیدار کرد، مرید ایشان شد.

توکلی بیان کرد: عرفان اسلامی در تایباد به عاشقانه‌ترین شکل ممکن تصویرسازی شده و افرادی نظیر مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی و شیخ العالم سیف الدین باخرزی شهره‌های این عرفان عاشقانه هستند که تیمور و خاندان چنگیزخان را رام خود و مطیع اسلام عاشقانه می‌کنند، به طوریکه عروس چنگیز و مادر سومین خان مغول هزار بالشت نقره را وقف سیف الدین باخرزی می‌کند تا در راستای دین اسلام هزینه کند.

خطیب جمعه اهل سنت تایباد مطرح کرد: علی بن حسن باخرزی نمونه دیگری از بزرگان فرهنگ و ادبیات ایران است که در این منطقه متولد شده و تا زمان مرگش در اینجا زندگی می‌کرده، از این بزرگان در این شهر بسیارند. انتشار آثار این بزرگان می‌تواند در ذهن جوانان علاوه بر تاثیرات مثبت ماندگار نیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دست پُر به تایباد آمده و نگاه ویژه‌تری برای اجرای مصوبات وزیر فرهنگ داشته باشد، کمبود بودجه فرهنگ و هنر در این شهرستان بسیاری از فعالیت‌ها در این حوزه را ناکام باقی گذاشته است.

در ادامه این دیدار مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی برنامه‌های ما در سفر به شهرستان‌ها، بررسی موضوعات حوزه فرهنگ و هنر از نزدیک است، نتیجه این سفرها در تصمیم‌گیری‌های پایتخت، اثرگذار بوده و آنها را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. البته بخشی از این سفر گره‌گشایی‌های موردی را نیز به دنبال دارد.

احمد مقیمی بیان کرد: مأموریت اصلی ما در شهرستان‌ها، بازدید میدانی و رفع مواردی است که می‌تواند به صورت موردی حل شود. در خصوص شخصیت‌هایی که تا کنون برای آنها کار نشده، آمادگی داریم تا از آنان تجلیل کنیم، همچنین کتاب‌های مفاخر آماده چاپ را نیز برای انتشار حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha