• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401101409005
  • منبع : اسپوتنیک

دروغگویی سیاستمدار جمهوریخواه برای کسب کرسی مجلس نمایندگان آمریکا

دروغگویی سیاستمدار جمهوریخواه برای کسب کرسی مجلس نمایندگان آمریکا

رسوایی دروغ‌های سانتوس باعث شد که وی حتی قبل از اینکه به صحن مجلس نمایندگان آمریکا قدم بگذارد، با درخواست هایی حتی از سوی برخی از اعضای حزب جمهوریخواه برای استعفا مواجه شود

به گزارش ایسنا، اسپوتنیک به نقل از گاردین نوشته است: جورج سانتوس، سیاستمدار جمهوریخواه از ایالت نیویوریک که اعتراف کرده درباره بخش اعظمی از سوابق خانوادگی، تحصیلات و سوابق کاری حود دروغ گفته است، قبل از این که حتی به صحن مجلس نمایندگان آمریکا قدم بگذارد، با درخواست هایی حتی از سوی اعضای حزب جمهوریخواه برای استعفا مواجه است.

کوین برادی از اعضای ارشد سابق مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت تگزاس به شبکه فاکس نیوز گفت که سانتوس "مطمئناً باید خود را برای استعفا آماده کند".

آسا هاچینسون فرماندار مستعفی ایالت آرکانزاس، نیز در مصاحبه با شبکه خبری ای بی سی نیوز گفت دروغ‌های سانتوس "غیرقابل قبول" است و کمیته اخلاق مجلس نمایندگان باید درباره آنها تحقیقات کند.

با این حال، کوین مک کارتی که انتظار می رود ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را برعهده بگیرد به دلیل جاه‌طلبی‌های شخصی تاکنون درباره رسوایی سانتوس سکوت کرده است. وی برای این که بتواند ریاست مجلس را برعهده بگیرد به همه آرای اکثریت محدود حزب جمهوریخواه در این مجلس نیاز دارد و به نظر می رسد علاقه مند است از یک عضو دروغگو که خود نیز اعتراف کرده استقبال کند.

حکیم جفریس رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان، گفت سانتوس "برای خدمت در مجلس نمایندگان مناسب نیست". وی به خبرنگاران گفت به نظر می‌رسد سانتوس "یک کلاهبردار کامل است که کل داستان زندگی اش ساختگی است ".

افشاگری درباره دنیای فانتزی و خیالی سانتوس در روزهای اخیر شتاب بیشتری گرفته است. ماه گذشته روزنامه نیویورک تایمز برای اولین بار بخش‌ عمده ای از سوابق کاری سانتوس را زیر سوال برد. بر اساس این گزارش، وی در انتخابات اخیر میاندوره ای کنگره آمریکا برای این که بتواند با پیروزی خود به پیروزی محدود جمهوریخواهان کمک کند، رزومه ساختگی و دروغینی را به رای دهندگان ارائه داد.

سانتوس خود اعتراف کرده که درباره اجداد یهودی اش، همکاری با بانک های وال استریت دستکم برای دو سال و اخذ مدرک تحصیلی از کالجی که به زعم خودش در آن حضور نداشته، دروغ گفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha