• پنجشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۰۵:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401101408568
  • خبرنگار : 71560

راهکارهای یک عضو کمیسیون صنایع برای ساماندهی بازار خودرو

راهکارهای یک عضو کمیسیون صنایع برای ساماندهی بازار خودرو

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای کاهش التهابات بازار خودرو باید خودروهایی زیر ۷ الی ۸ هزار دلار با تعرفه وارداتی صفر وارد شود تا به نیاز مصرف کننده واقعی در بازار خودرو پاسخ داده شود.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار خودرو و راهکارهای ساماندهی این بازار، بیان کرد: یکی از دلایل نابسامانی امروز بازار خودرو این است که میزان عرضه و تقاضای خودرو در بازار متعادل نیست، از سوی دیگر نقدینگی موجود در سطح جامعه به سمت بازار خودرو هدایت شده است؛ این دو عامل سبب شده تا بازار خودرو ملتهب شود.

با افزایش سودسپرده بانک ها نقدینگی جامعه به مسیر درستی می رود

وی در ادامه با بیان اینکه برای ساماندهی بازار خودرو باید چندین کار صورت گیرد، اظهار کرد: در وهله اول بانک ها باید سود سپرده‌ها را بیش از این افزایش دهند تا نقدینگی از بازار ارز و خودرو رخت ببندد و به سمت بانک ها برود. در وهله دوم لازم است از ظرفیت بازار بورس استفاده شود و بورس تضمین های خود و مشوق های خود را ارتقا دهد تا بخشی از نقدینگی به سمت بازار بورس برده شود. در وهله سوم نیز لازم است واردات خودرو با جدیت بیشتری دنبال شود.

حداقل ۲۰۰ هزار خودرو باید وارد شود

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید واردات خودرو با سرعت بیشتری انجام شود تا حداقل ۲۰۰ هزار خودرو وارد کشور شود. البته نباید خودروهایی مانند آنچه که امروز وارد شده مجدد وارد گردد چراکه این خودرو ها گران قیمت هستند و نمی توانند التهابات بازار را کاهش دهند. باید خودروهایی زیر ۷ الی ۸ هزار دلار وارد شود که تعرفه وارداتی آنها نیز صفر باشد. زمانی که این خودروها به دست مشتری واقعی برسد آنگاه التهابات بازار کاسته خواهد شد.

حسینی کیا در پایان تاکید کرد: عرضه خودرو در بورس اگر سقف قیمتی داسته باشد خوب است اما اگر بدون سقف قیمتی باشد قطعا مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۱۵ ۰۶:۲۶

باید یه فکری برای ماشینهای منطقه بکنند،الان تعداد زیادی ماشین منطقه آزاد در بعضی استان‌ها در حال تردد هستش که مبلغ دلاری اون حداقل ۵ تا ده سال پیش پرداخت شده و اگه پلاک ملی بشه،میتونه نوعی کمک به عرضه ماشینهای دسته دوم به بازار باشه