• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401101308121
  • خبرنگار : 71496

پس از یورش بن‌گویر

لاپید: وظیفه‌نشناس‌ترین چهره مامور رسیدگی به ملتهب‌ترین مکان شده است

لاپید: وظیفه‌نشناس‌ترین چهره مامور رسیدگی به ملتهب‌ترین مکان شده است

رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به یورش وزیر امنیت «ملی» این رژیم به مسجد الاقصی گفت، وظیفه‌نشناس‌ترین چهره مامور رسیدگی به ملتهب‌ترین مکان شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به یورش ایتامار بن گویر، وزیر امنیت "ملی" این رژیم به مسجد الاقصی توییت کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، وظیفه‌نشناس‌ترین چهره را مسؤول ملتهب‌ترین مکان خاورمیانه کرد.

لاپید توییت کرد، این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک نخست وزیر ضعیف مجبور می‌شود وظیفه‌نشناس‌ترین مرد خاورمیانه را مسؤول انفجاری‌ترین منطقه در خاورمیانه کند.

طبق توافقی ائتلافی میان نتانیاهو، رئیس حزب لیکود و بن گویر، ریس حزب "قدرت یهود"، بن گویر به عنوان وزیر امنیت "ملی" رژیم صهیونیستی همراه با اختیارات گسترده‌ای بر دستگاه پلیس تعیین شد.

لاپید روز دوشنبه توییت کرده بود، بن گویر نباید به کوه هیکل (مسجد الاقصی) برسد، این اقدامی تحریک‌کننده است که به خشونتی منجر خواهد شد که زندگی مردم را به خطر خواهد انداخت.

او همچنین نوشته بود، "با وجود اینکه بی بی (نتانیاهو) ضعیف است اما این بار باید بایستد و به او بگوید، به "کوه هیکل" نرو چراکه مردم خواهند مُرد".

در حالی که روز دوشنبه اعلام شد، یورش بن گویر به مسجد الاقصی که فلسطینی‌ها آن را اقدامی تحریک‌آمیز می‌دانند، به هفته‌های آتی موکول شده، این وزیر افراطی کابینه جدید اسرائیل صبح امروز (سه شنبه) به شکلی غافلگیرانه به مسجد الاقصی یورش برد.

از روز پنج‌شنبه که کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو تشکیل شد، این اولین باری است که بن گویر، به عنوان وزیر امنیت "ملی" این کابینه به مسجد الاقصی یورش برد.

این وزیر افراطی کابینه نتانیاهو، تحت تدابیر امنیتی شدید و همراه با بیش از ۲۰ نیروی پلیس و گارد شخصی از درب المغاربه وارد مسجد الاقصی شد.

او پس از یورش به مسجد الاقصی مدعی شد، "کابینه ما هرگز در برابر تهدیدهای حماس تسلیم نخواهد شد، ما آزادی رفت‌وآمد مسلمانان و مسیحیان را حفظ خواهیم کرد؛ اما یهودیان نیز به "کوه هیکل" خواهند رفت و با کسانی که تهدید می‌کنند باید با مشتی آهنین مقابله کرد".

شبکه عبری زبان "کان" نیز دوشنبه اعلام کرد که جنبش حماس با ارسال پیامی برای میانجی مصری و سازمان ملل تاکید کرد، در صورت یورش بن گویر به مسجد الاقصی هرگز دست بسته نخواهد ماند.

همچنین عبد اللطیف القانوع، سخنگوی حماس پیشتر در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که "تنش در مسجد الاقصی به منزله یک انفجار است و دولت رژیم اشغالگر مسؤول نتایج آن خواهد بود".

القانوع در ادامه نیز تاکید کرد، "ملت فلسطین با شجاعت با این حماقت‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز مقابله خواهد کرد و هرگز اجازه اجرای طرح‌ها و نقشه‌های اشغالگران را نخواهد داد".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha