• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401101308041
  • خبرنگار : 30165

در هفتمین فن بازار ملی سلامت مطرح شد

نمی‌توان ادعای پیشرفت داشت؛ اما اثرات آن در زندگی مردم دیده نشود

نمی‌توان ادعای پیشرفت داشت؛ اما اثرات آن در زندگی مردم دیده نشود

در هفتمین فن بازار ملی سلامت ضمن مطرح شدن این موضوع که وزارت بهداشت به عنوان یکی از متولیان آموزش عالی از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت حمایت می کند، تاکید شد که نمی‌توان در حوزه آموزش و پژوهش ادعای پیشرفت داشت، اما اثرات آن در زندگی مردم دیده نشود.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا پازوکی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در اختتامیه هفتمین فن بازار ملی سلامت با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: این شعار بیان کننده نیاز واقعی جامعه بود و تکلیفی برای سازمان‌ها ایجاد کرد که در این مسیر حرکت کنند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به عنوان یکی از متولیان آموزش عالی از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت حمایت می کند، افزود: در یک سال اخیر تلاش های فراوانی شده که امروز شاهد دستاوردهای آن در هفتمین فن بازار سلامت به دست جوانان دانشگاهی هستیم.

پازوکی خاطرنشان کرد: تولید محصولات فناورانه در حوزه سلامت ادامه راه خودکفایی کشور است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ آغاز شد.

وی ادامه داد: توجه به فناوری از یک سو مانع خروج ارز از کشور شده و از سوی دیگر با دستیابی به صنایع پیشرفته موجب کاهش وابستگی به خارج از کشور می شود.

پازوکی گفت: خدا را شاکریم که در دانشگاه علوم پزشکی ایران میزبان جوانان خلاق و کارآفرین در هفتمین فن بازار سلامت بودیم و امیدوارم این رویداد شروع مجددی برای رسیدن به موفقیت های بیشتر در حوزه فناوری سلامت باشد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، دکتر ابولفضل باقری فرد نیز با تاکید بر اهمیت توسعه کمی و کیفی آموزش و پژوهش مبتنی بر پاسخگویی به نیازهای جامعه، اظهار کرد: نمی‌توانیم در حوزه آموزش و پژوهش ادعای پیشرفت داشته باشیم اما اثرات آن در زندگی مردم دیده نشود.

وی با بیان اینکه ارمغان علم برای انسان کارآفرینی، خلق ثروت و رفاه است، افزود: تکنولوژی‌های آموزشی در کشور پیشرفت های فراوانی داشته و بسیاری از آن‌ها با تلاش شرکت‌های دانش بنیان به دست آمده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت بر ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای رفع نیازهای کشور در حوزه سلامت تلاش می کنند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در ادامه دکتر سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت نیز یادآور شد: محصولات شرکت‌های دانش بنیان بدون حمایت به تولید انبوه نمی رسند.

وی با بیان اینکه معاونت درمان وزارت بهداشت خریدار محصولات ارائه شده در هفتمین فن بازار سلامت است، افزود: شرکت‌های دانش بنیان پیش از تولید کالا و خدمات باید به بازار توجه کنند و محصول بر اساس نیاز بازار تولید شود.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مردم باید از کالایی که برای آنها تولید می شود، راضی باشند و محصول تولید شده با نمونه خارجی فاصله زیادی نداشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha