• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401101308028
  • خبرنگار : 30165

دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد ریل تولید فناوری سلامت شده‌اند

دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد ریل تولید فناوری سلامت شده‌اند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان این‌که دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد ریل جدیدی شده‌اند و باید از آن‌ها حمایت کرد، گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت از مسیر ایجاد پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری سلامت و رساندن ایده‌ها در زمان کوتاه به محصول و قرار دادن آنها در اختیار مردم و جامعه میسر می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر یونس پناهی در آیین اختتامیه هفتمین فن بازار ملی سلامت که با حضور دکتر پورحسینی رئیس دفتر حوزه وزارتی و معاونین درمان و آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به دانشجویان، شرکتهای دانش بنیان، رؤسا و معاونین دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: امسال در ارزشیابی دانشگاه ها از مراکز تحقیقاتی به فناوری روی آوردیم و اهمیت این مسئله موجب شد تا برای تشویق دانشگاه‌ها و هدایت آنها به این سو از دانشگاه‌های برتر فناوری تقدیر به عمل آوریم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، تصریح کرد: رشد قابل توجه ایران در فناوری یک نقطه عطف است و نشان می‌دهد هیچ راهی نداریم جز اینکه ایده  را به محصول تبدیل کنیم و این محصول باید در راستای نیاز کشور باشد.

وی افزود: اینکه اکنون در دنیا رتبه قابل قبولی داریم خوب است، ولی کافی نیست و باید در سال آینده به رتبه ۳۵ دست پیدا کنیم و به مرور به نقطه‌ای برسیم که به تولید فناوری با کیفیت بالا دست پیدا کنیم.

دکتر پناهی در ادامه از شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور و دانشگاه‌ها به صورت ویژه تشکر به عمل آورد و تصریح کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت از مسیر ایجاد پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری سلامت و رساندن ایده‌ها در زمان کوتاه به محصول و قرار دادن آنها در اختیار مردم و جامعه میسر می‌شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید مسئول تربیت مدیران فناور شوند تا امید داشته باشیم توانایی پاسخگویی به مردم و نیاز کشور را داریم.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر پناهی با اشاره به دستور وزیر بهداشت در پاییز سال گذشته، گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور سال گذشته اجرای طرح ۸ ماده ای شامل تقویت و ارتقای کمی و کیفی پژوهش های کاربردی و بنیادی در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه در عرصه سلامت در جهت دستیابی به مرجعیت علمی را بر عهده معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار داد و اکنون با برگزاری این رویداد خوشحال هستیم دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد ریل جدیدی شده‌اند و ما باید برای توسعه فناوری از آنها حمایت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha