• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401101307991
  • خبرنگار : 50189

خبر بروز رسانی شد؛

راهپیمایی "راهیان مقاومت" در کرمان/ کرمانی‌ها امروز به گلزار شهدا نروند

راهپیمایی "راهیان مقاومت" در کرمان/ کرمانی‌ها امروز به گلزار شهدا نروند

ایسنا/کرمان راهپیمایی" راهیان مقاومت" به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان انجام شد.

به گزارش ایسنا، (ظهر 13 دی ماه) مراسم راهپیمایی از چهارراه انقلاب شهر کرمان به سمت گلزار شهداء آغاز شد و پس از قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی، گروه سرود آقای احرار به اجرا پرداختند.

تعداد زنان در چهارراه انقلاب خیلی بیشتر از جمعیت مردان است. برپایه این گزارش، اکثر زنان چادری هستند و برخی از آنان تمثال حاج قاسم در دست دارند ضمن آنکه حضور کودکان به همراه مادرانشان نیز یکی از مناظر دیدنی این تجمع بود.

  اکنون که دکلمه‌ای در وصف حاج قاسم خوانده می‌شود، لحظه به لحظه به جمعیت افزوده می‌شود. براساس این گزارش، پرچم ایران در دست یک مرد در میان جمعیت در حال اهتزار درامدن است و دو علم دیگر در جلوی جمعیت در حال به پیش برده شدن است؛ ضمن آغاز گروه سرود دانش آموزان، یک پرچم سیاه منقش به تمثال حاج قاسم نیز در میانه جمعیت در حال حرکت است.

پس از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین آقامیری، استاد حوزه علمیه قم، روضه حضرت فاطمه‌الزهرا آغاز شد و برخی زنان حاضر در اجتماع بلند بلند گریه می‌کنند. َدر میانه خیابان برخی بانوان روی زمین نشسته اند و عزاداری می ‌کنند.

جمعیت در جواب سوال مداح که آیا انتقام گرفتیم؟ همه یک صدا گفتند "نه" و همراه مداح با دستانی گره کرده می‌خواند " انتقام می‌گیریم برای زخم قلبمان التیام می‌گیریم" و "باشد ای خصم زبون خون در برابر خون"

به گزارش ایسنا، مداحان با برگزاری برنامه‌های مختلف سعی دارند، حضور مردم در گلزار به تاخیر بیندازند تا مقداری از حجم تجمع در گلزار کاهش یابد، اما برخی مردم همچنان در حال پیاده روی به سوی آرامگاه ابدی سردار دل‌ها هستند.

هر چند هوا آفتابی است اما سرد است و در سایه نمی‌توان سرما را به راحتی تحمل کرد. مقداری از جمعیت از سمت گلزار در حال بازگشت هستند و در مسیر، موکب‌هایی مستقر هستند که ضمن پخش نوحه از مردم نیز پذیرایی می‌کنند.

طبق اعلام مسئولین، جمعیت بسیار زیادی در گلزار شهدای کرمان حضور دارند و از مشتاقان زیارت مرقد سردار حاج قاسم سلیمانی خواسته شد از مسیر استقرار موکب‌ها (به دلیل ازدحام بیش از حد) به سمت گلزار نروند و مسیرهای دیگر را برای حضور در جوار مرقد سردار دل‌ها انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، به دلیل قفل شدن جمعیت در گلزار شهدای کرمان و مسیر منتهی به آن، از مردم کرمان درخواست شده به سمت گلزار شهداء حرکت نکنند و روز دیگری را برای حضور در این مکان مقدس و زیارت اهل قبور انتخاب نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha