• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401101307809
  • منبع : دانشگاه علوم پزشکی تهران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

با نگاه صحیح مدیریتی، مشکلات کشور مرتفع می‌شود

با نگاه صحیح مدیریتی، مشکلات کشور مرتفع می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش علمی بین‌المللی دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور با تأکید بر نگاه کارشناسی شده به برنامه‌های دانشگاه؛ گفت: با ترسیم و عملیاتی‌کردن برنامه‌ها امید داریم پیشرفت‌های بیشتری را در سطح ملی و بین‌المللی شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این همایش که در سالن آمفی‌تئاتر سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران به همت اتحادیه انجمن علمی دانشجویان اروپا و با مشارکت دانشکده فن آوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد؛ گفت: طی این مدتی که مدیریت دانشگاه را به عهده گرفته‌ام شاهد دستاوردها و تحولات بزرگی بوده‌ایم، چرا که با برنامه و هدف، مسیر را طی می‌کنیم و خرسندیم که باتوجه‌به شرایط منطقه توانسته‌ایم گام‌های اثرگذاری را برداریم.

وی با بیان اینکه در هر شرایطی می‌شود، کار کرد؛ افزود: هیچ دوره‌ای سخت‌تر از شرایط کاری زمان امیرکبیر نبود؛ در طی سه‌سال توانست تحولات عظیمی را رقم بزند و منشأ اتفاقات بزرگ در کشور بود به طور نمونه، تأسیس دارالفنون در دوره امیرکبیر شکل‌گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: با نگاه کارشناسی شده، برنامه‌های خوبی را برای دانشگاه ترسیم کرده‌ایم و با عملیاتی‌کردن آن‌ها امید داریم پیشرفت‌های بیشتری را در سطح ملی و بین‌المللی شاهد باشیم.

دکتر قناعتی ارتباط بین‌رشته‌ای را مهم تلقی کرد و افزود: تعداد محصولات فناورانه شده دانشگاه علوم پزشکی تهران بیش از تولیدات تمام محصولات صنعتی دانشگاه‌های دیگر در کشور است چرا که ما توانستیم ارتباط دانشگاه با صنعت را قوی کنیم و دانشجویان را وارد حوزه تخصصی و نیازها را شناسایی و مرتفع کنیم. در جلسات هفتگی فناوری دانشگاه سعی داریم به دستاوردها بپردازیم و نتایج کاربردی آن را در معرض همگان قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه در زمینه بین‌المللی و رقابت‌های جهانی توانستیم دانشگاه سبطین را با تلاش و زحمت فراوان و هزینه بسیار زیادی توسط عتبه حسینی به بهره‌برداری برسانیم؛ گفت: از بهترین فنّاوری‌ها برای آموزش استفاده‌شده و همه کلاس‌های این دانشگاه، هوشمند و با فناوری اطلاعات بسیار پیشرفته طراحی‌شده است. دانشگاه وقتی وارد این رقابت شد که دانشگاه‌های بزرگی از جهان خواستار این بودند که در اینجا حضور داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت سه رشته پزشکی عمومی، پرستاری و مامایی و توان‌بخشی در دانشگاه سبطین؛ تصریح کرد: شعار این دانشگاه را هم «Health promoting university» دانشگاه پیش‌برنده سلامت گذاشتیم، چرا که به‌غیراز آموزش و پژوهش، مسئولیت سلامت مناطق تحت پوشش دانشگاه را هم داریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر قناعتی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی تهران این ظرفیت را داریم که سالانه 50 میلیون دلار داروی گیاهی صادر کنیم، بعد از چین و هندوستان سومین کشور هستیم که تنوع گیاهان دارویی داریم و مطمئن هستیم که هم‌وطنان هم از آن استقبال می‌کنند چرا که در برخی از زمینه‌ها اثرات آن را حس کرده‌ایم.

وی با تأکید بر علم نافع در دانشگاه؛ گفت: باید دانشگاه در بطن اجتماع حضور فعال داشته باشد چرا که ارتقای علم می‌تواند عامل رشد جامعه در تمامی زمینه‌ها هم باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه آینده ایران را درخشان می‌بینم؛ خاطرنشان کرد: با نگاه صحیح مدیریتی، مشکلات کشور مرتفع می‌شود و با کمک آموخته‌های دانشجویان می‌توانیم حرکات سازنده‌ای را ایجاد کنیم. همچنین با پاسخگویی دقیق مسئولان جهش بزرگی را مطمئناً در کشور شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha